انفجار و درگیری در خیرخانه

© https://twitter.comشهر کابل
شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2022
عضو شوید
منابع از رویداد چند انفجار و درگیری در خیرخانه ای شهر کابل خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، لحظاتی پیش چند انفجار و پس از آن درگیری در ساحه 315 منطقه خیرخانه در شهر کابل رخ داده است.
گواهان می گویند، که صدای راکت پی در پی شنیده می‌شود.
گفته می شود، که قطعه استشهادی گروه طالبان یک انتحاری را در محل انجام داده است.
شهروندان کابل می گویند، که سنگین ترین نبرد میان گروه طالبان و مقاومت گران هم اکنون در خیرخانه جریان دارد.
گواهان می گویند، که نیروهای مقاومت رنجر طالبان را هدف قرار دادند و تاکنون چند جنگجوی طالبان کشته و زخمی شده است و درگیری جریان دارد.
برخی گواهان هم می گویند، که پایگاه انجیرک بالاکوه 315 خیرخانه ای طالبان مورد اصابت 3 راکت قرار گرفت و پس از آن درگیری آغاز شد.
یک منبع دیگر می گوید، که در یک یورش چریکی نیروهای جبهه مقاومت ملی شام امروز بر یک پایگاه طالبان در منطقه 315 خیرخانه از مربوطات ناحیه 15 شهر کابل، دستکم 8 طالبکشته و 10 طالب دیگر شدیدا زخمی و یک عراده موتر رنجر و پوسته ای طالبان کاملا تخریب شده است.
در همین حال، شبکه تلویزیونی شمشاد نوشته است، که جنگجویان گروه طالبان بر یک پناهگاه جنگجویان گروه داعش یورش برده است. این شبکه افزوده است، که برپایه داده های منابع موثق، در منطقه خیرخانه انفجارهای قوی شده و حالا ساحه را جنگجویان طالبان محاصره کرده است.
طلوع نیوز هم به نقل از یک منبع امنیتی گروه طالبان نوشته است، که نیروهای گروه طالبان بر یک پناهگاه گروه داعش در منطقه چهار راهی شهید خیرخانه عملیاتی را آغاز کرده اند. منبع می‌گوید، که در این عملیات شماری از اعضای داعش کشته شدند و شماری هم بازداشت شده اند.
در ادامه این خبرگزاری نوشته است، برپایه داده های این منبع، عملیات برای بازداشت شماری که در محاصره قرار دارند، ادامه دارد. گفته می‌شو،د که در میان بازداشت شدگان یک شهرون خارجی نیز است.
مسئولان امنیتی طالبان در کابل اما درگیری در خیرخانه را رد می‌کنند. خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیۀ طالبان در کابل می‌گوید، که "هیچ مشکلی" در خیرخانه وجود ندارد.
یادآوری می کنیم، که داعش چون یک گروه منفور در افغانستان است، بنابراین گروه طالبان اکنون هر یورش را به نام این گروه به پایان می رساند تا سبب شورش مردم افغانستان نشود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала