رسانه پاکستانی: چند کشور اراده برای به‌رسمیت شناختن طالبان دارند

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2022
عضو شوید
یک رسانه پاکستانی گزارشی در خصوص اراده ای چند کشور برای به رسمیت شناختن دولت طالبان موقت طالبان منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، خبرگزاری پاکستانی اکسپرس تریبون نوشت: در ماه مارچ میلادی 12 کشور در حال آمادگی برای به رسمیت شناختن طالبان بودند، اما به دلیل عدم پایبندی مقامات این گروه به تعهدات خود از جمله بازگشایی مکتب های دخترانه از این اقدام صرف نظر کردند.
кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
کابلوف: دولت فراگیر قومی-سیاسی چشم انداز به رسمیت شناختن دولت طالبان است
روزنامه "اکسپرس تریبون" به نقل از یک مقام دولت اسلام‌آباد نوشت، که نزدیک به 10 تا 12 کشور در ماه مارچ در آستانه به رسمیت شناختن حکومت طالبان بودند.
به گفته این مقام ارشد پاکستانی، اما به دلیل عدم پایبندی مقامات کابل به وعده‌هایشان از جمله عدم بازگشایی مکتب های دخترانه این کشورها از این اقدام صرف نظر کردند.
این مقام پاکستان بدون اشاره به نام های کشورها گفت، که برخی از آنها از آن میان پاکستان این آمادگی را داشتند که دولت موقت طالبان را به صورت رسمی شناسایی کنند، که این اقدام باعث تشویق سایر کشورها برای اخذ اقدام مشابه می‌شد.
وی تاکید کرد، که تنها دولت حاکم در کابل را به‌عنوان مقصر اصلی برای از دست دادن این فرصت باید سرزنش کرد.
این رسانه پاکستانی در ادامه نوشت: طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان به جامعه جهانی قول داده بود که دولت فراگیر تشکیل دهد، اجازه آموزش برای دختران را فراهم کند و اجازه استفاده گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان را فراهم نکند.
به‌نوشته اکسپرس تریبون، در ماه جون، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به اسلام آباد، ارزیابی تندی از حاکمیت طالبان در افغانستان کرد و گفت که این کشور جنگ زده در "مسیر اشتباهی" پیش می‌رود.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در میانه ای ماه اگوست سال گذشته میلادی بر کل افغانستان به جز از ولایت پنجشیر تسلط پیدا کرد و پس از دو هفته بر ولایت پنجشیر یورش برد و مرکز آن ولایت را تصرف کرد و اگرچه تاکنون درگیری های پراگنده ای در این ولایت جریان دارد. به گفته کارشناسان، گروه طالبان نه تنها تغییر نکرده بلکه از دوره ای پیش این گروه خونخوار تر شده است و نمونه اش پس از تسلط این گروه بر پنجشیر و بلخاب و اندراب ها است، که در این مناطق هر روز افراد ملکی را به جرم پیوند با جبهه های ضد طالبانی دستگیر، شکنجه و تیرباران می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала