اجباری شدن پوشیدن لباس و ماسک سیاه برای دانشجویان دختر دانشگاه کابل

© Sputnik / Zahra Sayasاوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل
اوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2022
عضو شوید
بر اساس فیصله‌ی تازه ریاست دانشگاه کابل، پوشیدن لباس دراز و سیاه و هم‌چنان استفاده از ماسک سیاه برای دانش‌جویان، استادان و کارمندان زن این دانشگاه اجباری شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، یکی از دانشجویان دانشگاه کابل با تایید اجباری شدن پوشیدن کالای سیاه و ماسک های سیاه برای دختران از سوی طالبان گفت: سر از فردا چهارشنبه -۱۵ سرطان-، پوشیدن لباس، چادر و ماسک سیاه اجباری است و بدون آن به دانش‌جویان دختر اجازه‌ی ورود داده نمی‌شود.
دانشجویان «تساوی جنسیت و مطالعات زنان» دانشگاه کابل نخستین دور را فارغ داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2022
دستور تازه اداره خوابگاه دانشگاه کابل
ستایش -اسم مستعار-، یکی از دانش‌جویان دانشگاه کابل، گفت: "پیش از این هم باید لباس دراز و گشاد می‌پوشیدم؛ یعنی جز بایدها بود. پیش دروزاه چک می‌کردند و در صورتی که لباس دراز نمی‌بود، اجازه نمی‌دادند".
با این حال، ستایش گفت: پیش از این به رنگ لباس گیر داده نمی‌شد و تنها "درازبودن و گشادبودن" لباس اهمیت داشت؛ اما از فردا باید همه‌ی دانش‌جویان دختر، لباس، چادر و ماسک سیاه بپوشند.
در همین حال، در اطلاعیه‌‌ای که ریاست دانشگاه کابل به دانش‌جویان دختر فرستاده، آمده است: "همه ای استادان، کارمندان و دانشجویان حجاب به رنگ سیاه بپوشند. رنگ حجاب و چادر سیاه بوده و ازماسک سیاه استفاده کنند. حجاب باید فراخ وگشاده باشد".
در اطلاعیه، تأکید شده که در صورت رعایت‌نکردن این موارد سر از روز بعدی از دهن دروازه دانشگاه به دختران اجازه ورود داده نخواهد. "اگرمحصلی در روز امتحان حجاب را رعایت نکند، شامل امتحان نخواهد شد. مسؤولان امور، فاکولته‌ها را چک و ارزیابی خواهند کرد".
یادآوری می کنیم، که پیش از این برای مدتی طالبان حتا بکارگیری از گوشی های هوشمند را برای دختران دانشگاه کابل ممنوع قرار داده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала