قصد انگلیس برای انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
عضو شوید
وزیر خارجه انگلیس در بیاناتی خواستار مصادره اموال مسدود شده روسیه و انتقال آن‌ها به اوکراین شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردیان می‌نویسد، مقامات انگلیس در حال بررسی مصادره دارایی های مسدود شده روسیه برای انتقال آنها به اوکراین هستند.
به گزارش این روزنامه "لیز تراس" وزیر خارجه انگلیس قرار است امروز دوشنبه در کنفرانسی در سوئیس این مسئله را اعلام کند.
"من از این مفهوم حمایت می کنم. ما با دقت به آن نگاه می کنیم. کانادایی ها در واقع به تازگی قانون را تصویب کرده اند. این موضوعی است که ما با وزارت کشور و خزانه داری روی آن کار می کنیم، اما من کاملا با این مفهوم موافقم. فقط باید جزئیات را درک کرد." این روزنامه به نقل از سخنان وزیر.
تراس در این باره گفته است: من از این مسئله حمایت می‌کنم. ما با دقت در حال بررسی آن هستیم. کانادایی‌ها در واقع به تازگی قانونی را در این باره تصویب کرده اند. این موضوعی است که ما با وزارت داخله و خزانه داری روی آن کار می‌کنیم، اما من کاملاً با آن موافقم. فقط باید جزئیات آن را مشخص کنیم.
وزیر خارجه انگلیس اذعان کرد که این موضوع احتمالاً به اعمال تغییراتی قانونی نیاز دارد.
پیشتر وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود که ظرف 100 روز گذشته، ایالات متحده و متحدانش 300 میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه و بیش از 30 میلیارد دالر از دارایی‌های افراد تحت تحریم خود را توقیف کرده اند.
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین در این باره گفته بود که مسئله توقیف و انتقال اموال روسی به اوکراین به نوعی دزدی محسوب می‌شود.
Бомбардировка Белграда силами НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
این بار روسیه اوکراین را جدی هشدار داد
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ضمن انتقاد از کشورهایی که با تحریم‌های ضد روسی همراهی می‌کنند، گفت که روسیه نیز متقابلاً ایده توقیف دارایی‌های این کشورها را کنار نگذاشته است.
زاخارووا ضمن اعلام این مسئله که اقدام غرب در توقیف دارایی‌های روسیه نقض قوانین بین‌المللی است، تاکید کرد که در صورتی که کشورهای غربی رو به مصادره اموال روسیه بیاورند، از سوی مسکو حمله‌ای غیر قانونی و غیر دوستانه تلقی می‌شود که حق اقدامات تلافی جویانه را به روسیه می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала