توقیف کشتی باری روسیه در ترکیه

© AP Photoمرگ 30 نفر در سانحه یک کشتی حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل ترکیه
مرگ 30 نفر در سانحه یک کشتی حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
عضو شوید
سفیر اوکراین در ترکیه، می‌گوید که یک کشتی باری روسی که گفته می‌شود حامل غلات اوکراینی است، به درخواست کی‌یف توسط مقام‌های گمرک ترکیه توقیف شده‌ است.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی بوندار، سفیر اوکراین در ترکیه می‌گوید که گمرک ترکیه یک کشتی روسی را که گویا غلات اوکراینی را حمل می کرد توقیف کرد.
سفیر اوکراین گفت: ما همکاری کاملی داریم. کشتی در حال حاضر در بندر کاراسو ایستاده و توسط مقامات گمرک ترکیه توقیف شده است.
به گفته بودنار، بازرسان روز دوشنبه برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت کشتی ملاقات خواهند کرد.
اداره گمرک ترکیه اعلام کرد که احتمال می‌رود این کشتی روس، حامل غلات اوکراین باشد اما افزود که هنوز هیچگونه تصمیمی در خصوص این کشتی اتخاذ نشده است.
ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای اداره نظامی - غیرنظامی منطقه گفت: توقیف کشتی حاوی غلات در ترکیه بخشی از طرح متهم کردن روسیه به قحطی جهانی و یک نمونه کلاسیک از دزدی دریایی است.
این در حالیست که تا کنون مقامات روسیه چندین بار اعلام کرده اند که حاضر به انتقال امن غلات اوکراین با همکاری ترکیه بوده و برای طی این فرایند نیز از سوی مسکو هیچ مشکلی وجود ندارد.
روسیه نیز پیش تر اعلام کرده که حاضر است امنیت گذرگاهی برای عبور کشتی های حامل غلات اوکراین را فراهم کند.
مسکو تأکیدکرده است که اوکراین مسیر عبور کشتی ها را مین گذاری کرده است.
علی‌رغم تاکید روسیه مبنی بر مقصر بودن اوکراین در ماجرای عدم صادرات غلات از این کشور و اعلام آمادگی مسکو برای کمک به فعالیت مجدد بنادر اوکراینی، مقام‌های غربی روسیه را متهم اصلی این بحران نشان می‌دهند. "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً با اتهام‌زنی به روسیه مدعی شد: ما از روسیه می‌خواهیم که محاصره بنادر (اوکراین) را پایان دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала