وزارت دفاع روسیه از انهدام راکت‌های شلیک شده اوکراینی به مناطق مسکونی بلگورود خبر داد

© Sputnik / Наталья Селиверстова /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве
Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سیستم‌های دفاع هوایی روسیه هر سه راکت "توچکا-یو" پرتاب شده توسط ملی گرایان اوکراینی به سمت مناطق غیرنظامی بلگورود روسیه را در هوا منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد: "امشب از ساعت 03:00 تا 03:30 به وقت مسکو، رژیم کی‌یف با راکت‌های بالستیک "توچکا-یو" با مهمات خوشه‌ای و پهپادهای تو-143 "ریس" مناطق مسکونی بلگورود و کورسک که هیچ گونه تاسیسات نظامی در آن وجود ندارد را مورد حمله قرار داد. این حمله راکتی به طور هدفمند علیه جمعیت غیرنظامی شهرهای روسیه طراحی و اجرا شد".
وزارت دفاع روسیه افزود: "هر سه راکت بالستیک توچکا-یو با کلاهک خوشه‌ای که توسط ملی گرایان اوکراینی به سوی بلگورود پرتاب شده بودند، توسط سیستم‌های پدافند هوایی روسیه در هوا منهدم شدند. در پی نابودی راکت‌های اوکراینی، لاشه یکی از آن ها بر روی یک ساختمان مسکونی در این شهر افتاد".
پیشتر ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود از کشته شدن سه نفر و زخمی شدند چهار نفر دیگر از جمله یک کودک در اثر وقوع آتش‌سوزی خبر داد. وی اعلام کرده بود که در پی شنیده شدن یک سری صداهای بلند در بلگورود، یک خانه در آتش سوخت و سه نفر زخمی شدند که هم اکنون تحت مراقبت های طبی قرار دارند. وی همچنین گزارش داد که علل این حادثه در حال بررسی است، احتمالاً سیستم دفاع هوایی فعال شده است. بر اساس گزارش خبرنگار اسپوتنیک، در جاده های مجاور شیشه های آپارتمان ها و خانه های شخصی و برخی از از موترها آسیب دیدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала