واکنش های تند طالبان به دروغگویی سخنگوی شان درباره انتقال ندادن عروس با چرخبال

© Sputnik / Igor Ageyenko /  مراجعه به بانک تصاویر سقوط هلیکوپتر در روسیه 18 کشته برجای گذاشت
سقوط هلیکوپتر در روسیه 18 کشته برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
عضو شوید
انتقال نو عروس با چرخبال از سوی یک فرمانده طالبان و رد کردن آن از سوی سخنگوی این گروه با واکنش های تندی جنگجویان این گروه مواجه شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، به‌دنبال تأیید منابع محلی و نشر نوارهای تصویری از انتقال یک نوعروس فرمانده‌ی طالبان با چرخ‌بال نظامی از ولایت لوگر به خوست، قاری یوسف احمدی، سخن‌گوی طالبان آن‌را دروغ گفته و تبلیغات دشمنان خواند.
سقوط یک هلیکوپتر در قول اردوی شاهین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
یک مقام ارشد گروه طالبان زنش را با چرخ‌بال نظامی از لوگر به خوست برده است
سخنگوی طالبان توضیح نداده است، که اگر انتقال نوعروس دقیق نیست، پس چرخ‌بال به چه هدفی در این ساحه مسکونی لوگر نشست کرده بود.
اما این موضوع و ادامه کتمان و دروغ‌گویی سخن‌گوی طالبان واکنش تُندی جنگ‌جویان و پشتیبانان رسانه‌یی طالبان را همراه شده است.
او به دنبال واکنش گسترده به توییت دروغین اش مبنی بر "رد انتقال نوعروس طالبان از لوگر به خوست توسط چرخ‌بال" اکنون توییت خود را حذف کرده است.
از سوی هم حبیب‌الرحمن لوگری، یکی از پشتیبانان طالبان نگاشته که مسئول فرودگاه خوست، همسرش را با چرخ‌بال از ساحه شاهمزار ولسوالی برکی برک لوگر به ولایت خوست انتقال داده است.
غازی آشنا، فعال رسانه‌یی طالبان در واکنش به دروغ‌گویی احمدی با تمسخر نگاشته که دولت وزیری (سخن‌گوی وزارت دفاع در حکومت پیشین) را وظیفه بدهید که خیلی تجربه دارد و کسی دلیل هم گفته هم نمی‌تواند.
در همین حال قاری عمر لوگری، یک جنگ‌جوی طالب نگاشته که موضوع انتقال همسرش یک فرمانده طالب با چرخ‌بال از لوگر به خوست صد در صد حقیقت دارد. او افزوده‌ است، که به چشم ملت خاک نپاشید.
این سخنان دروغین سخن‌گوی طالبان واکنش گسترده جنگ‌جویان طالب را هم‌راه شده و آن‌را با دروغ‌گویی سخن‌گویان حکومت غنی مقایسه کرده‌اند و برخی‌های شان پرسیده‌اند که ما برای همین روز جنگیده بودیم که با چرخ‌بال همسران فرماندهان ما انتقال داده شود؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала