زیلنسکی از حمله راکتی به بلگراد پاسخ خواهد داد

CC0 / Pixabay / Вид Белграда, Сербия
Вид Белграда, Сербия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
عضو شوید
پارلمان روسیه عواقب "حمله ظالمانه" بر بلگراد برای زیلنسکی را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاع دومای دولتی در سوم جولای در کانال تلگرامی خود نوشته که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، باید پاسخگوی "حمله ظالمانه به بلگراد" باشد.
قابل ذکر است که شب سوم جولای، نیروهای مسلح اوکراین (AFU) سه راکت بالستیک توچکا-یو با مهمات خوشه ای را به سمت بلگراد و پهپادهای Tu-143 Reis به سمت کورسک پرتاب کردند. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، قوای دافع هوا روسیه از حملات جلوگیری کردند.
یک مهاجر افغان طی درگیری در بلگراد کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2019
یک مهاجر افغان طی درگیری در بلگراد کشته شد
اما بر اثر انهدام راکت ها، چره های آنها بر روی یک ساختمان مسکونی در بلگراد سقوط کرد. به گفته ویاچسلاو گلادکوف، قوماندان منطقه بلگراد، چهار نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.
علاوه بر این، پنج خانه شخصی به طور کامل ویران شد، حداقل 39 خانه به طور جزئی ویران شد. همچنین به 11 ساختمان آپارتمانی آسیب وارد شد که به گفته ساکنان محلی، شیشه های پنجره ها به بیرون ریختند.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که در صورت ادامه تحریکات در قلمرو فدراسیون روسیه، کیف و متولیان غربی آن مجازات خواهند شد.
زنان ریبا در روستای قومی «اسلوباژانشینا» در بلگراد روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2020
چندرسانه ای
زنان زیبا و رسوم ماندگار در روستای قدیمی بلگراد/روسیه
همزمان، ریانووستی گزارش داد که ماهواره تجارتی GeoEye-1 شرکت آمریکایی Maxar تنها سه روز قبل از حمله راکتی اوکراین به این شهر بر فراز بالگراد فیلمبرداری می کرد. این بررسی از طریق ماهواره در 30 جون انجام شد. پیش از این، ماهواره های دیگر ایالات متحده، Worldview-2 و Worldview-3، در 27، 22 و 20 جون از قلمرو منطقه بلگراد عکسبرداری کردند.
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در تاریخ 3 می، با وجود موارد متعدد گلوله باران مناطق روسیه، گفت که ارتش اوکراین عملیات نظامی در خاک فدراسیون روسیه انجام نمی دهد.
کیف از سال 2014 عملیات نظامی را علیه ساکنان دانباس که از به رسمیت شناختن نتایج کودتای دولتی در اوکراین خودداری کردند، انجام داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала