احتمال درگیری نظامی میان روسیه و آمریکا در سوریه

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال درگیری نظامی میان روسیه و آمریکا در سوریه
  احتمال درگیری نظامی میان روسیه و آمریکا در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2022
عضو شوید
یک کارشناس سیاسی در مقاله‌ی از خطر بروز درگیری مستقیم میان آمریکا و روسیه در سوریه صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بانی کریستین، ستون نویس آمریکایی در مقاله‎‌‌ای برای روزنامه نیوزویک نوشت: ایالات متحده آمریکا و روسیه ممکن است به دلیل نزدیکی در منطقه جنگی، وارد یک رویارویی مستقیم نظامی در سوریه شوند.
وی ابراز عقیده کرد که وضعیت کنونی اروپا و تشدید رویارویی بین کشورها خطر درگیری نظامی را به شدت افزایش می دهد. این کارشناس یادآور شد: اگرچه نیروهای نظامی کشورهای حاضر در سوریه در درگیری آشکار نیستند، اما در تماس نزدیک و اغلب در طرف‌های مخالف عمل می‌کنند.
کریستین می‌نویسد: "این تفکری است که حتی شاهین‌ها را هم می‌ترساند، زیرا زرادخانه‌های هسته‌ای واشنگتن و مسکو، در صورت فعال شدن، برای نابودی چندین برابر جهان کافی است".
این در حالی است که پیش ازاین مقامات نظامی آمریکا نسبت به خطر بروز درگیری مستقیم میان نیروهای آمریکایی و روسیه در سوریه بار ها هشدار دادند.
در 17 جون، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: واشنگتن نگران اقدامات روسیه است که گفته می شود خطر درگیری با ایالات متحده در سوریه را افزایش می دهد. نیروهای مسلح روسیه به یک گارنیزیون در نزدیکی مرز سوریه با اردن در جنوب شرقی سوریه که در آن نیروهای آمریکایی شبه نظامیان محلی را آموزش می‌دهند، حملات هوایی انجام دادند. این نشریه خاطرنشان می کند که با وجود عدم تلفات در میان نظامیان تنش ها بین دو کشور به دلیل عملیات ویژه نظامی همچنان بالا است.
درگیری در سوریه از سال 2011 ادامه دارد. در سال 2015، نیروهای مسلح روسیه به دعوت دمشق، کمک به آزادسازی خاک سوریه از دست شبه نظامیان را آغاز کردند. دو سال بعد، فرماندهی روسیه پایان مرحله فعال عملیات نظامی خود را اعلام کرد.
گفتنی است در تاریخ 29 جون وزارت خارجه سوریه از تصمیم دمشق برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک از اوکراین خبر داد.
وزارت خارجه اوکراین در واکنش به این تصمیم قطع روابط دیپلماتیک با سوریه اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала