فرمان پوتین جاپان را تهدید می کند

© Photo / CC BY-NC-ND 2.0 / Kiyong AhnПодвесной стеклянный мост в Вонджу, Южная Корея
Подвесной стеклянный мост в Вонджу, Южная Корея  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2022
عضو شوید
کیودو: فرمان پوتین در مورد ساخالین-2 می تواند اقتصاد جاپان را تضعیف کند.
به گزارش کیودو، فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای ملی کردن پروژه ساخالین-2 که شرکت های جاپانی در آن شرکت دارند، می تواند منجر به افزایش قیمت انرژی در جاپان شود و بر زندگی اقتصادی و تجارتی این کشور تأثیر منفی بگذارد.
بر اساس گزارشات، تعدادی از شرکت های بزرگ جاپانی مانند میتسوی و کو. و میتسوبیشی که به ترتیب 12.5 فیصد و 10 فیصد در پروژه سهم دارند، ممکن است مجبور شوند ساخالین-2 را ترک کنند.
Природно-ландшафтный парк Зарядье в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
روسیه از مذاکره با جاپان خودداری کرد
این آژانس همچنین نشان داد که جاپان حدود 9 فیصد گاز طبیعی مایع(LNG) را از طریق ساخالین-2 دریافت می کند. به دلیل این مصوبه، کشور ممکن است مجبور شود LNG را در بازار با قیمت های بالاتر خریداری کند. در این گزارش آمده است که در صورت افزایش شدید قیمت گاز، قیمت انرژی در سراسر کشور نیز افزایش خواهد یافت.
روز قبل، پوتین فرمانی را در مورد ایجاد یک شرکت در فدراسیون روسیه امضا کرد که تمام حقوق و تعهدات اپراتور ساخالین-2، ساخالین انرژی را دریافت می کند.
بعدا، فومیو کیشیدا، صدراعظم جاپان گفت که فرمان پوتین در مورد پروژه ساخالین-2 به این معنا نیست که عرضه گاز طبیعی مایع بلافاصله متوقف می شود.
در ساخالین انرژی، گازپروم 50 فیصد به اضافه یک سهم، شل 27.5 فیصد منهای یک سهم، و میتسویی جاپانی و میتسوبیشی به ترتیب 12.5 فیصد و 10 فیصد مالکیت دارند. این تصمیم در ارتباط با اقدامات "غیر دوستانه و مغایر با قوانین بین المللی" ایالات متحده و کسانی که به آنها "پیوسته اند" با هدف اعمال تحریم های ضد روسیه گرفته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала