ترکیه: گسترش ناتو کالینینگراد را تهدید می کند

© SputnikВид на Кафедральный собор и "Рыбную деревню"
Вид на Кафедральный собор и Рыбную деревню  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2022
عضو شوید
انقره: با ورود سویدن و فنلند به ناتو، بحیره بالتیک به دریاچه ناتو تبدیل خواهد شد که تهدیدی برای کالینینگراد خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار ترک، سرنور یاسیکایا می نویسد که با اشاره به اینکه گسترش ناتو منجر به این خواهد شد که تمام قاره اروپا تحت نفوذ آن خواهد بود، افزود: روسیه حتماً اقدامات تلافی جویانه را انجام خواهد داد.
در این مقاله آمده است: "اگر فنلند و سویدن به عضویت ناتو درآیند، کالینینگراد، تنها سرزمین روسیه در بالتیک، به طور کامل توسط کشورهای اتحاد آتلانتیک شمالی احاطه خواهد شد و بحیره بالتیک به دریاچه ناتو تبدیل خواهد شد.
Военная техника во время учений на полигоне Цугол в Забайкальском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
اگر فنلند با ناتو بپیوندد، قوای روسیه در سرحدات تقویه می گردد
به گفته این روزنامه نگار، در پاسخ، فدراسیون روسیه حضور خود را در بحیره های بالتیک و شمال افزایش خواهد داد. از این نتیجه گسترش ناتو بر ساختار جیوپلیتیکی جهان تأثیر می گذارد و تنش ها بین مسکو و کشورهای غربی افزایش می یابد، روسیه و چین را به ایجاد همکاری نظامی سوق می دهد.
ناظر خلاصه کرد: گسترش ناتو و نزدیک شدن نظامی بین مسکو و پیکن می تواند جنگ سرد دوم را برانگیزد.
در 30 جون، پس از نشست سران ناتو در مادرید، ینس استولتنبرگ منشی عمومی ناتو اعلام کرد که پروتکل الحاق سویدن و فنلند به این اتحاد در 5 جولای امضا خواهد شد. در این امضا وزرای خارجه فنلند و سویدن حضور خواهند داشت.
  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
پوتین: روسیه هیچ مشکلی با سویدن و فنلاند ندارد
در 28 جون مشخص شد که ترکیه از دعوت این کشورها برای عضویت در ناتو حمایت می کند. به گفته دفتر رئیس جمهور فنلند Sauli Niinistö، یادداشتی بین سه طرف در مورد توافق برای ورود آنها به ائتلاف امضا شد. آنها همچنین خاطرنشان کردند که مراحل پیوستن به ناتو طی دو روز آینده توسط متحدین ناتو مورد توافق قرار خواهد گرفت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز به نوبه خود گفت که ناتو یک بلوک نسبتاً تهاجمی است، بنابراین وزارت دفاع روسیه در حال توسعه طرح‌های اضطراری در سرحدات غربی کشور در پاسخ به مفهوم استراتژیک جدید این ائتلاف است که شامل افزایش تعداد نیروهای واکنش سریع خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала