فایننشال تایمز: هند و چین طرح جی7 علیه نفت روسیه را خنثی خواهند کرد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяные танкеры на рейде в Цемесской бухте
Нефтяные танкеры на рейде в Цемесской бухте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2022
عضو شوید
نشریه بریتانیایی فایننشال تایمز می‌نویسد که هند و چین می‌توانند با ارائه کشتی‌های خود اجرای طرح جی7 برای محدود کردن قیمت نقت روسیه را متوقف کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته تحلیلگرانی‌که این نشریه با آنها مصاحبه کرده است، این امر به مسکو اجازه می‌دهد تا هرگونه اقدام کشورهای جی7 یا اتحادیه اروپا را که به‌عنوان نویسندگان طرح ابتکاری، خدمات بیمه و حمل و نقل خود را به واردکنندگان ارائه می‌دهند، دور بزند.
این نشریه می‌گوید: اگر محموله های نفتی روسیه عملاً برای اکثر ناوگان نفتکش های جهان ممنوع شود، چین و چین احتمالا می‌خواهند به تجارت با کشتی های خود ادامه دهند یا روسیه می‌تواند از کشتی‌های خود استفاده کند.
نماینده اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با این نشریه پیشنهاد کرد که سخت‌ترین کار متقاعد کردن تعداد کافی از کشورها و شرکت‌های بیمه بزرگ برای حمایت از طرح پیشنهادی است. "هلیما کرافت" یکی دیگر از مصاحبه کنندگان، به چشم انداز ایده جی7 به دلیل احتمال کم برای تعیین قیمت بسیار پایین برای پایین آوردن درآمدهای نفتی روسیه تردید داشت.
کشورهای غربی همچنان به بحث درباره اقدامات مختلف برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز می‌پردازند. تاکنون این کار نه با تحریم نفت، از جمله توسط کل اتحادیه اروپا در حمل و نقل دریایی، و نه با امتناع داوطلبانه شرکت‌های خارجی ممکن نبوده است. تغییر مسیر صادرات، طرح های جایگزین تامین و "تخفیف تحریمی" در قیمت نفت به روسیه اجازه می‌دهد تا درآمدهای بودجه‌ای را حتی با فروش با تخفیف تضمین کند.
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
نشریه‌ی انگلیسی: تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورد
در این شرایط 28 جون، کشورهای جی7 اعلام کردند که توافق کرده‌اند در صورت عدم خرید نفت خام به قیمت توافق شده با مشورت با شرکای بین‌المللی یا ارزان‌تر، ممنوعیتی جامع برای خدمات حمل و نقل نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا به سراسر جهان در نظر بگیرند. در عین حال، جی7 مکانیسم هایی را در نظر خواهد گرفت که عواقب چنین محدودیت هایی را برای آسیب پذیرترین کشورها کاهش دهد و در عین حال دسترسی آنها به منابع روسیه را حفظ کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала