گروه هفت علیه چین؛ طرح 600 میلیارد دالری برای مقابله با پروژه "کمربند و جاده" چین

© AFP 2023 / John MacdougallМировые лидеры на саммите G7 в Баварии
Мировые лидеры на саммите G7 в Баварии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
عضو شوید
رهبران گروه هفت متعهد شده‌اند که 600 میلیارد دالر از بودجه خصوصی و دولتی را طی پنج سال برای تامین مالی زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور‌های در حال توسعه و مقابله با پروژه قدیمی‌تر کمربند و جاده چین جمع‌آوری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر رهبران گروه 7 (G 7 ) در اجلاس سالانه امسال خود در آلمان "همکاری برای سرمایه‌گذاری و زیرساخت جهانی" را آغاز کردند.
جو بایدن گفت، آمریکا طی پنج سال 200 میلیارد دالر در قالب کمک‌های مالی، بودجه‌های فدرال و سرمایه‌گذاری‌های خصوصی به حمایت از پروژه‌های کشورهای با درآمد کم و متوسط اختصاص می‌دهد تا در مدیریت تغییرات اقلیمی و بهبود بهداشت جهانی، برابری جنسیتی و زیرساخت‌های دیجیتال به آن‌ها کمک کند.
بایدن این 200 میلیارد دالر را نه یک کمک، بلکه یک سرمایه‌گذاری نامید که سود آن متوجه همه خواهد شد.
وی گفت صدها میلیارد دالر از سوی بانک‌های توسعه چندجانبه، مؤسسات مالی توسعه، صندوق‌های ثروت دولتی و بسیاری منابع دیگر اختصاص خواهد یافت.
اورسولا فون در‌لاین، رییس کمیسیون اروپا اعلام کرد اروپا هم 300 میلیارد دالر طی همین دوره جهت ایجاد جایگزینی بادوام برای طرح کمربند و جاده چین اعطا خواهد کرد. رئیس‌جمهور چین این طرح را در 2013 افتتاح کرد.
طرح سرمایه‌گذاری چین شامل توسعه و برنامه‌هایی در بیش‌از 100 کشور می‌شود و هدف آن ایجاد یک مدل جدید از جاده ابریشم قدیمی است که آسیا را به اروپا پیوند می‌داد.
اما مقامات کاخ‌سفید عقیده دارند طرح چین سود چندانی برای کشورهای درحال‌توسعه نخواهد داشت.
کشورهای گروه 7 به‌طور متوسط تنها 0.32 درصد از درآمد ناخالص ملی خود را به کمک‌های توسعه‌ای اختصاص می‌دهند یعنی کمتر از 0.7 درصدی که قول آن را داده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала