رسانه: روسیه برای اولین بار طی یک قرن گذشته "بدهی بزرگ" خواهد داشت

© Sputnik / Alexander Vilfدبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم رژه پیروزی در مسکو شرکت می کند
دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم رژه پیروزی در مسکو شرکت می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
عضو شوید
آژانس آمریکایی بلومبرگ ادعا نموده است که روسیه در تاریخ 27 می برای اولین بار از سال 1918 با یک "بدهی بزرگ " مواجه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی بلومبرگ در گزارشی نوشت: در 27 ماه می، وزارت مالیه روسیه قرار بود کوپن‌هایی را برای دو موضوع اوراق قرضه مربوط سال‌های 2026 و 2036 می‌شد به دالر و یورو پرداخت کند، در حالی که این کار را باید از قبل انجام می‌داد، زیرا بعداً انتظار می‌رفت خزانه‌داری ایالات متحده از تمدید مجوز برای تامین بدهی خارجی روسیه که تحت شرایط تحریم ها قرار داردخودداری کند.
در گزارش گفته می‌شود که ضرب‌الاجل پرداخت حدود 100میلیون دالر از بدهی‌های این کشور که موعد آن در 27 ماه مه بود، با اتمام روز یکشنبه پایان یافت و روسیه نتوانست آن را پرداخت کند.
در گزارش بلومبرگ آمده است:عامل پرداخت، سپرده گذاری ملی تسویه، وجوهی را برای پرداخت درآمد از اوراق قرضه یورویی روسیه که سررسید آن در سال 2026 به پایان می‌رسد، به مبلغ 71.25 میلیون دالر و سررسید برای سال 2036 به مبلغ 26.5 میلیون یورو دریافت کرد، با این حال، روسیه نتوانست این وجوه را پرداخت کند
آژانس "بدهی" را فقط با این واقعیت توضیح می‌دهد که در شب دوشنبه، 27 جون، موعد پرداخت آن به پایان رسید. همزمان، بلومبرگ می‌نویسد که "بدهی" تاکنون "بیشتر نمادین است و برای روس‌ها معنای کمتری دارد".
اما روسیه اتهام قصور در پرداخت بدهی‌های خارجی خود را رد و اعلام کرده منابع مالی کافی برای پرداختن تمام صورت‌حساب‌ها را در اختیار دارد و مجبور به این عدم پرداخت شده‌است.
تحریم‌های شدید غرب منجر به قطع مسیرهای پرداخت به طلبکاران خارجی شد و این امر باعث شد این کشور برای اولین بار در یک قرن گذشته بدهی ارزی خارجی خود را پرداخت نتوانسته است.
آژانس با این وجود تصریح می کند که اعلام رسمی معمولاً از سوی موسسات رتبه بندی انجام می شود، اما تحریم های اروپا منجر به لغو رتبه بندی سازمان های روسی شده است.
بر اساس اسناد مربوط به اوراق که روز یکشنبه منقضی شد، در صورتی که دارندگان 25 درصد از اوراق بدهی باقی مانده موافقت کنند که "رویداد نکول" رخ داده است، مدت مهلت می تواند توسط خود دارندگان اعلام شود.
تحلیلگران عقیده دارند این یک اتفاق نادر است که یک دولت خارجی باعث قصور در پرداخت بدهی‌های دولتی دیگر شود. آن‌ها این اتفاق را نقطه عطفی در تاریخ روسیه می‌دانند.
یک مقام وزارت خارجه روسیه این اقدام غرب را یک نمایش خنده‌دار نامید.

وی تاکید کرد با توجه به میلیارد‌ها دالر درآمد روسیه از صادرات انرژی علی‌رغم درگیری با اوکراین، روسیه منابع مالی کافی برای پرداخت بدهی خود را دارد و هیچ قصوری در کار نیست.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала