تصمیم آمریکا برای ارسال سیستم های موشکی دور‌برد به اوکراین

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا قصد دارد سیستم های دفاع موشکی میان برد و دور برد را در اختیار اوکراین قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری " CNN " به نقل از منابع آگاه خبر داده است که ایالات متحده آمریکا این هفته اعلام می کند که قصد دارد سیستم های دفاع موشکی میان برد و دوربردرا در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

یک منبع آگاه در دولت آمریکا که از جزئیات این طرح مطلع است، به این شبکه تلویزیونی گفته است که آمریکا در این هفته اعلام کند که قصد دارد سیستم های دفاع موشکی میان برد و دوربرد اوکراین را تامین کند و همچنین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که در حال حاضر در آلمان به سر می برد، پیشتر به صراحت گفته بود که کشورش قصد دارد "سیستم ها و مهمات موشکی پیشرفته تری" را به اوکراین ارسال کند.

این منبع آگاه به این شبکه خبری گفت که علاوه بر سیستم های دفاع موشکی، ایالات متحده احتمالاً قصد خود را برای ارائه انواع دیگر کمک های نظامی از جمله مهمات و رادارهای ضد باتری به کی یف نیز اعلام خواهد کرد.
در همین حال "الکسی رزنیکوف" وزیر دفاع اوکراین در خصوص تحویل محموله جدید از آمریکا در توئیتر خود نوشت: از همکار و دوست آمریکایی ام، لوید آستین، به خاطر این ابزارهای قدرتمند قدردانی می‌کنم.
دولت اوکراین می‌گوید در جهت تطابق بهتر با برد سامانه‌های راکتی روسی به سامانه‌های توپخانه ای دوربرد آمریکا نیاز دارد. واشنگتن اما اعلام کرده به دلیل هراس از تشدید درگیری‌ها، از دولت کی یف تضمین گرفته است که از این سلاح‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه استفاده نکنند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده تا زمانی که لازم باشد به ارائه کمک های نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا این ماه با ارائه 700 میلیون دالر کمک نظامی موافقت کرد؛ کمکی که شامل سامانه‌های موشکی پیشرفته‌ای که می‌توانند با دقت به اهداف دوربرد حمله کنند.
مقامات گفتند که این بسته کمکی شامل مهمات، رادارهای ضد آتش، تعدادی رادار نظارت هوایی، موشک‌های ضدتانک جاولین و همچنین تسلیحات ضد ‌زره است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала