کمک به افغانستان؛ محور گفت‌وگوی کاظمی قمی با وزیر خارجه ازبکستان

© @https://twitter.comکاظمی قمی
کاظمی قمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان با وزیر خارجه ازبکستان درباره تحولات افغانستان و ارسال کمک های بشردوستانه به آسیب دیدگان زلزله پکتیکا و خوست بحث و تبادل نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "حسن کاظمی قمی" نماینده ویژه رئیس جمهور ایران برای افغانستان با "ولادیمیر نوروف" وزیر خارجه ازبکستان دیدار کرد.
در این دیدار دو طرف درباره وضعیت فعلی افغانستان، چشم‌انداز توسعه همکاری‌های ازبکستان و ایران و همچنین تعامل طرفین در مورد مسئله افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
در ادامه نیز بر آمادگی خود برای ادامه گفتگوهای سازنده در مورد موضوعات توسعه پس از جنگ افغانستان، ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و مشارکت آن‌ها در روندهای منطقه‌ای تاکید کردند.
بر اساس این گزارش، کاظمی قمی در این دیدار تایید کرد که در نشست تاشکند برای افغانستان که قرار است در ماه جولای به میزبانی تاشکند برگزار شود، شرکت خواهد کرد.
"عصمت‌الله ایرگاشف" نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان نیز در این گفتگو شرکت داشت.
کاظمی قمی پس از این دیدار با اشاره به پیامدهای دو دهه حضور نظامی آمریکا در افغانستان در توئیتر نوشت: حضور و طرح‌های آمریکا در خاورمیانه و جنوب آسیا پیامدی جز ویرانی و آوارگی برای مردمان این مناطق نداشته است. به‌نظر می‌رسد که آمریکا هنوز از افغانستان درس نگرفته است.
وی افزود: وعده‌های آمریکا به برخی کشورهای منطقه با هدف تسهیل بازگشت به این منطقه است. مشکلات، بحران‌ها و اختلاف نظرهای منطقه‌ای از طریق مشارکت خیرخواهانه و دسته جمعی بازیگران منطقه و بدون فرصت دادن به آمریکا و ابزارهای تروریستی قابل حل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала