جلوگیری از خونریزی با زهرکشنده ترین مار

© Sputnik / A. Solomonov /  مراجعه به بانک تصاویر مار پیروز مار مغلوب را خورد + فیلم
مار پیروز مار مغلوب  را خورد + فیلم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2022
عضو شوید
دانشمندان یک داروی جدید از سم کشنده ترین مارها را تولید نمودند که از آن برای جلوگیری از خونریزی ها در مناطق جنگی استفاده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان مؤسسه مهندسی زیستی و نانوتکنولوژی استرالیا در دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه کوئینزلند، کاربرد سم کشنده ترین مارهای جهان را یافته اند. آنها استفاده از آن را برای تولید دارویی در برابر خونریزی های غیر قابل کنترل پیشنهاد می کنند.
نتایج این مطالعه در مجله Advanced Health Care Materials منتشر شده است.
در طول این مطالعه، کارشناسان دریافتند که سم ترشح شده توسط دو نوع مار - افعی قهوه ای شرقی استرالیایی و افعی فلس دار، می تواند برای تسریع روند لخته شدن خون مورد استفاده قرار گیرد.
کشف این محققان منجر به تولید ژلی شده است که می‌تواند خونریزی را با لخته کردن خون در دمای بدن متوقف کند تا زخم‌ها را به سرعت ببندد.
اکنون محققان در حال کار بر روی این ژل هستند که قرار است در داروخانه ها فروخته شود و در بسته های کمک های اولیه گنجانده شود و همچنین در مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرد.
این ژل جدید ممکن است برای درمان زخم‌های بزرگ نیز مناسب باشد.
زمانی که این دارو در جای خنک نگهداری می شود، بافت مایع خود را حفظ می کند و زمانی که روی پوست انسان مالیده می شود، زخم را سفت و مهر می کند. این ژل در حال حاضر تحت آزمایشات بالینی قرار دارد.
اکنون می‌توان امیدوار بود که این ماده جدید به توسعه پادزهرها نیز کمک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала