نشست اقتصادی سن پترزبورگ؛ مهمند: کمبودات مواد اولیه افغانستان را با اتاق تجارت روسیه در میان گذاشتیم

© اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستانمحمد یونس مهمند
محمد یونس مهمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2022
عضو شوید
محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان می گوید که روابط اقتصادی افغانستان و روسیه رو به بهبود است.
اسپوتنیک: نخست می خواهیم دیدگاه شما را در مورد نشست اقتصادی سن پترزبورگ داشته باشیم
محمد یونس مهمند: نشست اقتصادی سن پترزبورگ یک نمایشگاه بود، از طرف ریاست نمایشگاه های روسیه برگزار می شود، اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان نیز همه ساله در این نشست اشتراک می کند، در این نشست ملاقات و دیدار با روسای و تاجران صورت می گیرد، سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا حضور نداشته ایم، امسال با روسای اتاق تجارت روسیه و روسای اتاق های مملکت های همجوار شان دیدار و ملاقات داشته ایم.
اسپوتنیک: در این نشست برای افغانستان چی دستآورد داشته اید؟
محمد یونس مهمند: این نشستی برای این نبود که ما از حکومت روسیه و تاجران این کشور چی بخواهیم، ولی کمبودات مواد اولیه در افغانستان نیاز بود به اتاق تجارت روسیه در میان گذاشتیم، و اتاق تجارت روسیه در این خصوص با تاجران خود صحبت می کند، در کل این وظیفه کشورها است که در این خصوص صحبت کنند، تا برای ما زمینه آن را ایجاد کنند که مواد عذایی را برای مردم خود ارزان عرضه کنیم.
اسپوتنیک: شما با اتاق تجارت روسیه دیدار کرده اید، چی توافقی انجام شد؟
محمد یونس مهمند: ما با رئیس اتاق تجارت دیدار داشته ایم، این سکتور با سکتور است، دیدار های بزرگ را حکومت با حکومت انجام می دهد، همین اکنون ما از روسیه واردات گندم داریم و از قزاقستان، قیمت بسیار گزاف است، ما از حکومت می خواهیم که قرارداد صورت بگیرد و همین 2 میلیون تن که افغانستان نیاز دارد، او را باید به قیمت ارزانتر به افغانستان عرضه کنند.
اسپوتنیک: روابط اقتصادی افغانستان و روسیه را چگونه شما ارزیابی می کنید؟
محمد یونس مهمند: فکر می کنم که روابط رو به بهبود است، کوشش میکنیم که مشکلات ویزه حل شود و رفت و آمد آغاز گردد، فکر میکنم که دیدار آغاز می شود، فکر میکنم که پیشرفت خوبی خواهیم داشت.
اسپوتنیک: رسانه های داخلی افغانستان ویدیویی را نشر کرده اند که در هنگام سخنرانی رئیس جمهور پوتین استراحت کرده اید، واقعیت چیست؟
محمد یونس مهمند: در لایف نبود، پیش از آن بود، من استراحت نبودم، ما هم ادب مجلس و صبحت کرده اند را می دانیم. این بار برای ما جالب بود که هر کس از ما عکس می‌گرفت و جلب و توجه بودیم. تمام بیانیه های که صورت گرفته است، نزد من است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала