نزدیک به 250 یورش در برابر هزاره ها در جریان دو دهه

© U.S. Special Envoy Rina Amiri Twitter نزدیک به 250 یورش در برابر هزاره ها در جریان دو دهه
نزدیک به 250 یورش در برابر هزاره ها در جریان دو دهه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2022
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان و حقوق بشر می گوید، که در جریان دو دهه گذشته نزدیک به 250 یورش در برابر هزاره ها رخ داده و است.
به گزارش اسپوتنیک،، رینا امیری، نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان و حقوق بشر به نقل از فعالان هزاره در تویترش نوشته است، که نزدیک به 250 یورش هدف‌مند در برابر هزاره ها در جریان دو دهه گذشته به ثبت رسیده است.
امیری امروز (سه‌شنبه، 31 جوزا) در تویتی از گفت‌وگوهای خود با فعالان هزاره در بریتانیا خبر داده است.
او گفته است، که نمایندگان هزاره‌ها در لندن با ثبت حداقل 250 حمله‌ی هدف‌مند علیه جامعه‌ی خود در دودهه‌ی گذشته، از جهان می‌خواهند که این خشونت را به‌رسمیت بشناسد و طالبان را برای جلوگیری از حملات آینده تحت فشار قرار دهد.
نماینده ویژه‌ی امریکا از دیدارهای خود با میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر و ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در جنوا نیز خبر داده است.
او گفته است که در این دیدارها خواستار تمرکز و اقدام در جلسه‌ی شورای حقوق بشر در مورد وضعیت زنان و دختران، هزاره‌ها، هندوها، سیک‌ها و سایر غیرنظامیانِ در معرض خطر در افغانستان شده است.
رینا امیری می‌گوید که در لندن با حامیان فرقه‌ احمدی در افغانستان و هم‌چنین مدافعان اقلیت‌های جنسی ملاقات کرده است. او این گروه‌ها را "فوق‌العاده آسیب‌پذیر" خوانده و گفته است که برای حمایت از آن‌ها، آژانس‌های بشردوستانه و پناهندگان اقدام کنند.
نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان و حقوق بشر گفته است که در لندن با مقام بریتانیایی از جمله فرستاده‌ی نخست‌وزیر این کشور برای افغانستان و پاکستان درباره‌ی اقدامات برای حمایت از زنان، دختران و جمعیت‌های در معرض خطر افغانستان صحبت کرده است.
رینا امیری نوشته است: "ما متحد می‌مانیم تا زمانی‌که طالبان به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان عمل نکنند، هیچ‌گونه عادی‌سازی روابط با طالبان وجود نخواهد داشت".
او هم‌چنین در لندن با چندین تن از رهبران زن افغان نیز ملاقات کرده تا نگرانی‌های آن‌ها را بشنود.
امیری نوشته است که رهبران زن روایت بهبود امنیت و دسترسی در افغانستان را به چالش می‌کشند. به گفته‌ی او، زمانی‌که بیشتر از نیمی از جمعیت در خانه‌های خود محبوس هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала