نگرانی آمریکا از "دخالت فرضی" روسیه در انتخابات پاییزی

© Fotolia / AndreykrБелый дом в Вашингтоне
Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2022
عضو شوید
یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت: ایالات متحده نگران سناریوی "فرضی" دخالت روسیه در انتخابات پاییز است.
به گزارش اسپوتیک، سی‌ان‌ان به نقل از پنج مقام فعلی و سابق که برخی از آنها ناشناس ماندند، گزارش می‌دهد که مقامات ایالات متحده نگران احتمال دخالت هکرهای روسیه در انتخابات آینده آمریکا در پاییز هستند، اما اذعان دارند که چنین سناریویی ماهیت "فرضی" دارد.
فرضیه این است که روسیه در تلافی اقدامات غرب در رابطه با درگیری در اوکراین، می‌تواند سرکشانه یک حمله سایبری ساده انجام دهد که می‌تواند بی‌اعتمادی به سیستم انتخاباتی را که در حال حاضر در میان برخی از رأی‌دهندگان وجود دارد، افزایش دهد و تضادها را در جامعه آمریکا عمیق‌تر کند.
پنج مقام فعلی و سابق ایالات متحده که با CNN صحبت کردند تأکید دارند که چنین سناریویی فرضی باقی می‌ماند.
نیکول تیسدیل که تا ماه آپریل مدیر امور قانونگذاری در شورای امنیت ملی بود و قبل از آن مسئول دفاع سایبری و ضد جاسوسی در دفتر کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان مشغول کار بود می‌گوید: "اگر اتفاق کوچکی بیفتد، آشوب و هرج و مرج ایجاد خواهد شد و ناگهان مردم فکر خواهند کرد که روندانتخابات کاملاً بدون محافظت است".
کارشناسان معتقد اند که هکرهای روسی می توانند یکی از سیستم های ثبت نام رای دهندگان محلی را هک کنند و اطمینان حاصل کنند که حمله سایبری انجام شده است.
بر اساس چنین سناریویی بحث در مورد مشکلات سیستم انتخاباتی با پمپاژ احساسی رای دهندگان بیشتر در شبکه های اجتماعی صورت خواهد گرفت تا نظر رأی دهندگان به عدم امنیت انتخابات متوجه سازند و یک بازی احساسی را دامن بزنند.
در پاییز، آمریکایی ها باید بار دیگر مجلس نمایندگان، بخشی از سنا و همچنین فرمانداران چندین ایالت را انتخاب کنند. اپوزیسیون جمهوری خواه انتظار دارند از دموکرات ها برای شکست های سال 2020 انتقام بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала