آمادگی شورای عالی مقاومت افغانستان برای گفت و گو با طالبان

© https://twitter.com شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2022
عضو شوید
شورای مقاومت ملی افغانستان اعلام کرد، که آماده مذاکره با نمایندگان طالبان به منظور یافتن راهی برای بیرون رفتن از وضعیت کنونی کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، در بیانیه که در اختیار این شبکه تلویزیونی افغانستان قرار گرفته، آمده است: "شورای مقاومت ترجیح می‌دهد کشور را از وضعیت بد کنونی خارج کند، با طالبان مذاکره کند و یک دولت انتقالی فراگیر را تشکیل دهد".
عبدالله، قانونی، اسماعیل‌خان، نور و محقق دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
‏شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان به سازمان همکاری کشورهای اسلامی نامه نوشت
این مدرک حاوی پیشنهادی برای ایجاد "جمهوری اسلامی پارلمانی غیرمتمرکز" در افغانستان است.
در این بیانیه آمده است، که اگر حکومت طالبان یک دولت انتقالی فراگیر ایجاد نکند، مقاومت مسلحانه ادامه خواهد یافت.
بر پایه این مدرک، این شورا همچنین به دنبال ایجاد روابط با جامعه بین المللی، جذب فعالان سیاسی و دیپلمات ها از سراسر جهان برای همکاری است.
یادآوری می کنیم، که در آغاز ماه اگوست سال گذشته میلادی، طالبان یورش های خود را در برابر نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند و در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش امریکا بود، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش امریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حدود 20 سال حضور نظامی امریکا در افغانستان پایان داد. در آغاز ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد. جبهه مقاومت ملی افغانستان در حال مقابله با طالبان است که در شماری از ولایت های افغانستان به ویژه در پنجشیر و بغلان به قدرت رسیده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала