Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تحلیلی و مفصل برای طرفداران بارسا؛ 514 میلیون پوند در راه است تا بارسا را متحول کند!

© REUTERS / ALBERT GEAلاپورتا
لاپورتا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
باشگاه بارسلونا ماموریت سخت و سنگینی در تابستان پیش رو خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، خوان لاپورتا و هیئت مدیره بارسا در تصمیمی که گفته میشود به نفع باشگاه خواهد بود، پنج شنبه شب، 514 میلیون پون از دارایی های باشگاه را آزاد کردند تا به وضعیت بد اقتصادی تیم شان سر و سامان دهند.
در این میان بارسلونا با به دست آوردن این پول کلان، کارهای نکرده زیادی روی دست دارد که مهم ترین آن خرید چند بازیکن برای ساختن تیمی مدعی و رقابتی در فصل آینده باشد.
دیلی میل در گزارشی تحلیلی که بیشتر سوالات طرفداران بارسا را مطرح کرده، به فرایند دریافت این پول و شرایط احتمالی بارسا پرداخته است.
514 میلیون پوند از کجا می آید؟
لاپورتا می گوید که او پیشنهاد فروش 10 درصد از سهام باشگاه با 171 میلیون پوندی برای صدور مجوز و تجارت بارسا با کمپانی BLM را روی میزش دارد. علاوه بر این فروش 25 درصد از حق پخش تلویزیونی مسابقات این تیم دسته کم تا 25 سال آینده. به گفته وی، اگر باشگاه 20 درصد بفروشد، 400 میلیون یورو (343 میلیون پوند) دریافت خواهد کرد که با احتساب کل رقم ها، 514 میلیون پوند، نزدیک 600 میلیون یورو میشود.
آیا می توانیم مطمئن باشیم که 514 میلیون پوند واقعاً در راه است؟
معاملات و البته مذاکرات هنوز در جریان است، آنطور که لاپورتا گفته تا پایان ماه جون همه چیز تمام خواهد شد. لاپورتا می گوید تا زمانی که آنها قرارداد را به طور رسمی امضا نکردند، موقعیت بارسلونا تغییر نمی کند.
فرض کنیم پول را دریافت شد، سپس چه میشود؟
این باید به این معنا باشد که لالیگا به آنها اجازه می‌دهد مانند سایر باشگاه‌ها به طور معمول بازیکنان بخرند و بفروشند. و بارسا را از ماده 100 لالیگا خارج میکند.
آیا آنها اکنون می توانند لواندوفسکی را جذب کنند؟
بارسا به دنبال این است که تا 15 جولای لوا را به دست بیاورد تا بتوانند او را به تور آمریکا ببرند.
بایرن کماکان روی 40 میلیون یورو (34 میلیون پوند) اصرار دارد، اما لوا دلش با بارسا است و شایعه شده است که او برای تمرینات پیش فصل در 8 جولای به مونیخ باز نخواهد گشت.
آخرین گزارش ها حاکی از آن است که لوا در حال حاضر در خانه ای در مایورکا زندگی می‌کند. بدون شک انتقال او به این بستگی دارد که لاپورتا تا چندی بعد به این پول کلان دست پیدا نکند.
آیا بارسا همچنان نیاز به فروش دی یونگ دارد؟
بدون شک آنها قصد دارد صورت حساب دستمزد را از 560 میلیون یورو (480 میلیون پوند) به 400 میلیون یورو (342 میلیون پوند) کاهش دهند. فروش دی یونگ کمک نصبی خواهد کرد. زیرا آنها برای این بازیکن هلندی حدود 20 میلیون یورو (17 میلیون پوند) به طور ناخالص در فصل آینده باید پرداخت کنند، بنابراین فروش او میتواند کمک زیادی به بودجه باشگاه بکند.
چند بازیکن دیگر هم میتوانند بروند، انا نمیروند!
نتو، کلمنت لنگلت، ساموئل اومتیتی، مارتین بریتویت، میرالم پیانیچ کسانی هستند که باشگاه در پی فروش شان است، اما آنها هنوز قرارداد دارند و قصد جدایی ندارند.
آیا آنها می توانند کونده را به خدمت بگیرند؟
کار سختی است، اما محال نیست. بارسا با قراردادی شش ساله و 60 میلیون یورو میتواند کونده را از سویا بخرد، اما آنها در خصوص پرداخت دستمزد توانایی رقابت با چلسی را ندارند.
آیا آنها برناردو سیلوا را به خدمت خواهند گرفت؟
اگر آنها دی یونگ را بفروشند باید یک هافبک جذب کنند، ولی خوب سیلوا گزینه ارزانی نیست. گزینه بعدی کارلوس سولر بازیکن وانسیا است که هزینه کمتری دارد.
آیا آزپیلیکوئتا خواهد آمد؟
به نظر می رسد که آمدن او نشدنی است. یک راه وجود دارد، آنهم انتقال آزاد او در تابستان سال بعدی پس از پایان قراردادش.
مارکوس آلونسو؟
به نظر میرسد، او نیز مثل دیگر بازیکن این تیم است. او هم یک سال دیگر قرارداد دارد و انتظار میرود رایگان به بارسا بیاید.
البته بارسلونا به اندازه آزپیلیکوئتا به او نیاز ندارد، زیرا جوردی آلبا بیش از 30 بازی برای بارسا در سمت چپ انجام می دهد و تا سال 2024 نیز قرارداد دارد.
آیا دمبله می ماند؟
باید دید کدام طرف اول پا پیش میگذارد. بارسا امیدوار است که او نتواند باشگاه دیگری پیدا کند و قراردادش را تمدید کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала