احتمال تمدید معافیت سفر رهبران طالبان از سوی آمریکا

© Photo / BakhtarNAهیئتی از حکومت طالبان به قطر سفر کرد
هیئتی از حکومت طالبان به قطر سفر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
یک رسانه آمریکایی گزارش داده که دولت آمریکا تمدید احتمالی معافیت سفر رهبران طالبان را بررسی می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله فارن پالیسی گزارش داده که دولت بایدن درگیر یک بحث داخلی شدید در مورد تمدید معافیت دوران ترامپ است که به مقامات طالبان اجازه می‌دهد به خارج از کشور سفر کنند.
رفع تحریم سفر رهبران طالبان در 20 جون پایان می یابد.

شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

تحریم سفر طالبان در سال 2019 توسط دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا برداشته شد تا راه را برای مذاکرات صلح آمریکا و طالبان هموار کند.

اکنون حکومت آقای بایدن از سوی نهادهای حقوق بشری تحت فشار است تا این تحریم‌ها را دوباره برگرداند.
شماری از فعالان حقوق بشر افغانستان نیز با انتقاد از دولت بایدن می‌گویند آنان که برای حقوق بشر کار میکنند نمی‌تواند به راحتی سفر کنند، اما طالبان که حقوق بشر را نقض کرده و زنان را سرکوب می‌کنند آزدانه سفر می‌کنند.
هیئت گروه طالبان رهسپار ناروی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
دیده بان حقوق بشر: ممنوعیت سفر بر مقام‌های طالبان بازگردانده شود
برخی دیپلمات‌ها به این باور اند که وضع دوباره تحریم برسفرهای طالبان ممکن است تاثیر چندانی بر وضعیت نداشته باشد، زیرا این گروه در مدت کمتر از یک سال حکومت به هیچ فشاری تن نداده است.
اما مقام‌های دیگر معتقد اند که وضع تحریم‌ها بر طالبان راه را به روی هر گونه گفت‌وگو با طالبان بسته می‌کند و سخت گیری‌های طالبان بیشتر خواهد شد.
در گزارش آمده که شماری از مقام‌های وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا به این باور اند که این تحریم ها باید دوباره وضع شود، زیرا از عدم پیشرفت واقعی در مورد کاهش سرکوب زنان و دختران، تشکیل دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر خسته شده‌اند.

این سازمان از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با ممنوعیت هدفمند بر سفر مقام‌های طالبان، فشار بیش‌تری بر این گروه وارد کند.
این سازمان افزود که این ممنوعیت باید بر رییس استخبارات، وزیر امر به معروف و هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان متمرکز باشد.
پیش از این دیده‌بان حقوق بشر بر گام‌ها و اقدامات سخت‌تر در برابر طالبان تاکید کرده و گفته‌بود که نیاز است جامعه جهانی اقدامات هماهنگ نسبت به رفتار طالبان در افغانستان اتخاذ کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала