فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در ولایت بدخشان تاجیکستان به‌طور کامل متوقف شد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Дорога к Хорогу. 1988 г.
Дорога к Хорогу. 1988 г.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2022
عضو شوید
ستاد بین اداریی تامین امنیت و نظم عمومی در ولایت بدخشان تاجیکستان رسما اعلام کرد که فعالیت گروه های تروریستی سازمان یافته در این ولایت به طور کامل متوقف شد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگرازی "خاور" به نقل از این ستاد گزارش داد که در جریان این عملیات ویژه در مجموع 220 نفر بازداشت و علیه 53 نفر پرونده کیفری آغاز کرده و 16 نفر که مقاومت مسلحانه نشان دادند، کشته شدند.
این ستاد می‌گوید: در جریان این عملیات ویژه در مجموع 220 نفر بازداشت و علیه 53 نفر پرونده کیفری آغاز کرده و 16 نفر که مقاومت مسلحانه نشان دادند، کشته شدند. همچنان طی عملیات جستجو توسط ماموران انتظامی با هماهنگی و تماس نزدیک با ساکنان، تمامی 12 سرکرده گروه های جنایی سازمان یافته دستگیر، بازداشت و سرکردگان گروه‌های مسلح آشتی ناپذیر کشته شدند.
به گفته ستاد بین اداریی تامین امنیت و نظم عمومی، وقایع اواخر ماه می سال جاری که در شهر خاروغ و ناحیه روشان رخ داد، از پیش برنامه‌ریزی شده بود و دست اندرکاران داخلی و خارجی به دنبال برهم زدن وضعیت امنیتی ولایت و آواره شدن مردم آن بودند. "ارتباط با گروه های جنایت سازمان یافته تهدیدی جدی برای توسعه و ثبات دولت، جامعه، عرصه های مختلف زندگی، ایدئولوژی و معنویت نسل جوان است".
ستاد همچنان می‌گوید که در ادامه عملیات جستجو، پایگاه جنایی و مالی گروه جنایتیی سازمانیافته به طور کامل منهدم شد و از اعضا و سرکردگان گروه جنایتی سازمانیافته 39 وسیله نقلیه گوناگون "نیسان"، "لیکسوس"، "رانجراویر"، "تایاتا کمری"، "میرسدیس"، "بی ام وی" و سایر موترها و موترهای باربری خارجی گران قیمت نیز ضبط شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала