حقانی: قربانی ما برای رسیدن به مقام و چوکی نبوده

© Sputnikانس حقانی
انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2022
عضو شوید
انس حقانی از اعضای برجسته طالبان در سفرش به ولایت پروان حفاظت از نظام را جهاد عنوان کرده و گفته قربانی‌های طالبان برای رسیدن به مقام و چوکی نه بلکه برای حفاظت از عقیده و حقوق مردم بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، او در این سفرش، ارزش حفاظت از نظام را به مثابه جهاد در برابر کفار با اهمیت شمرده است.
حقانی تاکید کرده است که مقام‌های کنونی همانند مقام‌های حکومت پیشین خود را نسبت به مردم برتر نمی‌شمارند.
او در سفرش به ولسوالی دره غوربند ولایت پروان گفته که اکنون در مرحله دوم جهاد قرار دارند و باید از نظام حفاظت نمایند.
حقانی در سخنرانی‌اش در میان باشندگان ولسوالی غوربند همچنان تأکید کرده، قربانی‌های طالبان به هدف رسیدن به مقام و چوکی نه بل به هدف حفاظت از عقیده، ناموس، دین، کشور و حقوق مردم بوده است. او هدف از این قربانی‌ها را مقدس خوانده است.
حقانی می‌گوید که: "اگر برای مجاهدین رسیدگی صورت نگیرد این باعث نشود که گویا بزرگان امارت اسلامی آنها را فراموش کرده، اما مجاهدین امارت اسلامی دارای یک هدف اند و مرام همه بزرگان امارت اسلامی برقراری نظام اسلامی و خدمت به ملت میباشد و هدف ما از جهاد تنها حفاظت از دین و برپا کردن نظام اسلامی، حفاظت از نظام اسلامی و حراست از حقوقی تمام مردم بوده است".
حقانی همچنان ارزش حفاظت از نظام را به مثابه جهاد در برابر کفار با اهمیت می‌داند.
او تاکید کرده است که مقام‌های کنونی همانند مقام‌های حکومت پیشین خود را نسبت به مردم برتر نمی‌شمارند.
این عضو برجسته طالبان گفت: "اکنون که امارت اسلامی موفق شده باید وظیفه خود را مانند یک شهروند فراموش نکنیم، حالا زمان ظلم بربریت تمام شده است و شما در یک فضا آرام به سرمیبرید و برای استحاکم نظام وظیفه ایمانی و وجدانی خود را فراموش نکنیم و باید همه برای آبادی کشور آستین بالا زد و قربانی‌های جهاد را فراموش نکنیم".
بااین حال، نزدیک به یک ماه پیش انس حقانی در اظهاراتی گفته بود که طالبان نباید مردم را با امر به معروف و نهی از منکر از اسلام متنفر کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала