حمایت جمهوری چک از نقشه‌ای لهستان برای اوکراین

© Fotolia / KaprikfotoЧешский флаг в историческом районе Праги
Чешский флаг в историческом районе Праги - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
عضو شوید
در جمهوری چک، از برنامه های مقامات برای حمایت از "طرح های لهستان در اوکراین" شگفت زده شدند.
به گزارش اسپوتنیک، ییرژئی ویگل، مدیر اجرایی موسسه واسلاو کلاوس، در مقاله ای برای نشریه‌ی iDNES.cz نوشت، جمهوری چک از "برنامه های" احتمالی ورشو برای ایجاد "مشترک المنافع جدید لهستان و اوکراین" حمایت می کند.
به نظرنویسنده این مقاله، لهستان به دنبال استفاده از فرصت برای بازگرداندن موقعیت تاریخی خود در اوکراین است. در عین حال، آلمان و اتریش، روابطی که جمهوری چک اخیراً به آنها ترجیح داده است، در ارزیابی مناقشه موضع متعادل تری اتخاذ می کنند.
و ناگهان دولت جمهوری چک، در کمال تعجب، با غیرتمندی نقش نوعی واسطه - دستیار لهستان را به عهده می گیرد که به دنبال ایجاد یک مشترک المنافع جدید لهستانی- اوکراینی است که از بالتیک تا دنیپر و دریای سیاه امتداد داشته باشد.
ویگل در ادامه گفت: "و ناگهان دولت جمهوری چک، به طرز شگفت‌آوری با غیرتمندی نقش میانجی را برای لهستان به عهده می‌گیرد و به دنبال ایجاد یک مشترک المنافع جدید لهستانی-اوکراینی است که از بالتیک تا دنیپر و دریای سیاه امتداد دارد. "
این تحلیلگر مطمئن است که پراگ باید سیاست خود را تغییر دهد و به دنبال راه حل های سازش برای پایان دادن به مناقشه باشد.
این کارشناس می‌نویسد: "با گذشت سه ماه، مشخص می‌شود که پیروزی در یک درگیری طولانی‌مدت برای اوکراین، اگر نگوییم غیرممکن، دشوار خواهد بود."
در پایان ماه می، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، توجه را به اظهارات آندری دودا، رئیس جمهور لهستان مبنی بر اینکه "مرز اوکراین و لهستان به زودی وجود نخواهد داشت" جلب کرد. به نظر او، این به معنای انتقال ورشو به تصرف مناطق غربی اوکراین است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала