خطر استفاده از سلاح هسته ای به بالاترین حد رسیده است

© Depositphotos.com / CurraheeshutterЯдерный взрыв
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2022
عضو شوید
سیپری (موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم) در تازه ترین گزارشی خود اعلام کرد که خطر استفاده از سلاح های هسته ای به بالاترین حد خود از زمان جنگ سرد رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، دن اسمیت، رئیس موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم(SIPRI) اعلام کرد که: خطر استفاده از سلاح های هسته ای در جهان به بالاترین حد خود از زمان جنگ سرد رسیده است.
در گزارش این سازمان آمده است که ایالات متحده آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، هند، پاکستان و همچنین اسرائیل و کوریای شمالی به مدرن سازی زرادخانه های هسته‌ای خود ادامه می دهند.
اسمیت گفت: با وجود برخی پیشرفت‌های مهم در کنترل و خلع سلاح هسته‌ای، خطر استفاده از تسلیحات هسته‌ای به بالاترین حد خود از زمان اوج جنگ سرد رسیده است.
بر اساس پیش بینی کارشناسان، ذخایر تسلیحات هسته ای در دهه آینده افزایش خواهد یافت.
گرچه تعداد تسلیحات هسته‌ای بین جنوری2021 و جنوری 2022 اندکی کاهش یافت، اما "سیپری" (SIPRI) اعلام کرد که اگر اقدام فوری توسط قدرتهای هسته‌ای انجام نشود، موجودی کلاهک‌ها در جهان ممکن است به زودی برای اولین بار در دهه‌ها افزایش یابد.
ویلفرد وان، یکی از مدیران SIPRI در تحقیقات خود گفت: "همه کشورهای مجهز به تسلیحات هسته‌ای در حال افزایش یا ارتقای زرادخانه‌های خود هستند و بیشتر آن‌ها در لفاظی‌ها و استراتژی‌های نظامی‌ خود بحث هسته‌ای را برجسته می‌کنند."
استفان لوفون، رئیس هیئت مدیره SIPRI و نخست وزیر سابق سوئد، گفت: "بشریت و کره زمین با مجموعه‌ای از چالش‌های عمیق و مشترک روبرو هستند؛ چالش‌هایی که با همکاری‌های بین‌المللی قابل است اما این مشکلات، روابط بین قدرت‌های بزرگ جهان را بدتر کرده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала