نشریه امریکایی: عملیات ویژه روسیه ناتو را "تجریه" کرد

© Photo / Алексей ВитвицкийНАТО. Архивное фото
НАТО. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2022
عضو شوید
ادوارد لوکاس، محقق مرکز تحلیل سیاست اروپا، نویسنده این مقاله تاکید دارد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مشکلاتی داخلی این سازمان را برملا ساخته است.
به گزارش اسپوتنیک، مجله امریکایی فارین پالیسی می نویسد ائتلاف آتلانتیک شمالی که امانوئل ماکرون در سال 2019 "مرگ مغزی" آن را اعلام کرد، امروز نیاز به یک "بازنگری اساسی" دارد.
ادوارد لوکاس، محقق مرکز تحلیل سیاست اروپا، نویسنده این مقاله تاکید دارد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مشکلاتی داخلی این سازمان را برملا ساخته است.
В Польше размещен батальон НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2022
ترکیه سوئیس و فنلاند را تهدیدی برای ناتو می داند
او گفت: "در قدم اول؛ این سازمان متشکل از 30 عضو بسیار درگیر است، از نقطه نظر نظامی، تنها چند کشور مهم پنداشته می شوند، که در درجه اول آن امریکا است، اما از نظر سیاسی، حتی کشورهای کوچکی مانند لوکزامبورگ و ایسلند نیز حق رای دارند".
این نویسده بدین باور است که برخلاف آنچه ناتو نمایان می کند، این سازمان خسته و منسوخ به نظر می‌رسد.
در ادامه نوشته آقای لوکاس آمده است: "اعضای به شدت روی جایگاه استراتژیکی جدید خود بحث دارند که ماموریت این سازمان را برای سال های آینده تعریف می کند که در نشست مادرید ارائه می شود. در مورد روسیه و چین چی خواهند گفت؟، آیا اعضای این سازمان به واقعیت حاضر اند که قربانی و ریسک را بپذیرند؟".
این در حالی‌ست که روسیه بارها تاکید کرده است که هدف ناتو رویارویی است. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، گسترش بیشتر ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، ناتو ماهیت تهاجمی دارد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2022
لاوروف: برای همه واضح شد که ناتو دیگر نمی تواند سرنوشت اروپا را تعیین کند
وی در عین حال خاطرنشان کرد که ورود سویدن و فنلند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی‌داند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با نینیستو خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن سیاست بی طرفی نظامی اشتباه خواهد بود، زیرا هیچ تهدیدی برای امنیت فنلند وجود ندارد.
به عقیده وی، تغییر در سیاست خارجی این کشور می تواند تأثیر منفی بر روابط روسیه و فنلند بگذارد، روابطی که سال ها با روحیه حسن همجواری و همکاری شراکتی ایجاد شده و برای دو طرف سودمند بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала