سیستم دفاع هوایی روسیه یک جنگنده سوخو-25 و هشت پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2022
عضو شوید
تورن جنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که سیستم‌های دفاع هوایی روسیه در یک روز گذشته یک طیارۀ تهاجمی سوخو-25 و 8 پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "سیستم‌های دفاع هوایی روسیه یک فروند طیارۀ سوخو-25 نیروی هوایی اوکراین را در منطقه دولگنکویه در منطقه خارکف سرنگون کردند".
وی همچنان گفت که "در یک روز گذشته، همچنین 8 پهپاد اوکراینی در مناطق شهرک های بوروونکی، دروژبا جمهوری خلق لوهانسک، ولادیمیروفکا جمهوری خلق دونتسک، براژکوفکا، بولشی پروهودی در منطقه خارکیف سرنگون شدند".
کوناشنکوف افزود که سیستم دفاع هوایی روسیه دو راکت "توچکا-یو" را در منطقه خرسون و سه راکت شلیک‌شده از سیستم راکت پرتاب چندگانه "اوراگان" را در منطقه خارکف و جمهوری خلق لوهانسک سرنگون کرد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала