رسانه: ارتش ترکیه منتظر دریافت دستور برای آغاز عملیات جدید در سوریه است

© AFP 2023 / Bulent KilicТурецкие военные на турецко-сирийской границе
Турецкие военные на турецко-сирийской границе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2022
عضو شوید
روزنامه صباح روز یکشنبه نوشت که نیروهای مسلح ترکیه برای عملیات نظامی در شمال سوریه آماده می‌شوند و منتظر دریافت دستور انقره هستند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه گفت که نیروهای مسلح عملیات ضدتروریستی را در مرزهای این کشور آغاز خواهند کرد و به‌زودی در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.
براساس گزارش‌ رسانه‌ها، این عملیات در چهار منطقه سوریه انجام می‌شود. سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه 8 جون در سفر خود به انقره با همتای ترک خود درباره وضعیت سوریه گفتگو کرد. روز قبل سرگئی شویگو و خلوصی آکار وزرای دفاع دو کشور گفتگو کردند.
این روزنامه می‌نویسد: نیروهای مسلح ترکیه برای پنجمین عملیات در شمال سوریه آماده می‌شوند، منتظر دریافت دستور انقره هستند.
پروفسور "سرهات ارکمن"، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه آلتین باش، در گفتگو با صباح گفت که عملیاتی که قرار است انجام شود چندین هدف دارد.
وی گفت: هدف اصلی ترکیه در این عملیات مبارزه با سازمان پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ممنوع در ترکیه) در مرزها و تهدید امنیت کشور است. هدف نهایی برداشت گامی است که بازگشت پناهندگان سوری را تسهیل کند.
ارکمن افزود: ترکیه به عنوان بخشی از مبارزه با پ.ک.ک/ی‌پ‌گ به دنبال کنترول منطقه وسیع‌تری و به حداقل رساندن منطقه نفوذ سازمان جدایی‌طلب در سوریه است. به نقطه که امروز به آن رسیده‌ایم فرصتی برای پیشروی در مبارزه تروریسم وجود دارد، به دلیل تغییرات جزئی در توازن های داخلی سوریه و تغییرات در شرایط بین‌المللی، ترکیه در حال حاضر از این فرصت استفاده می‌کند. این مبارزه به مرحله طولانی ادامه خواهد بود. عملیات جدیدی که باید انجام شود بخشی از این فرآیند است. ما در انتظار یک عملیات هستیم که اثرات کوتاه‌مدت آن در مبارزه با تروریسم و اثرات میان‌مدت و بلندمدت در جلوگیری تهدیدات استراتژیک ترکیه است.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает в резиденции президента в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
اردوغان امریکا را به تداوم ارسال سلاح به تروریست‌ها در شمال سوریه متهم کرد
دمشق بارها حضور نیروهای ترکیه در منطقه مرزی سوریه را غیرقانونی خوانده و از انقره خواسته است تا نیروهای خود را خارج کند.
با حمایت ارتش امریکا، تشکل‌های کُرد-عربی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که بر پایه ی‌پ‌گ است، کنترول اکثر ولایت‌هیا الحسکه و رقه سوریه و همچنین برخی شهرک‌ها در ولایت‌ها حلب و دیرالزور را در اختیار دارند. به‌ویژه محلات و شهرهای الحسه و قامشلی تحت کنترول آنهاست. دمشق اداره خودمتخار در شمال شرق سوریه را به‌ رسمیت نمی‌شناسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала