سناتور امریکایی: حکومت کنونی افغانستان تشکیل شده از تروریستان و آدم‌ربایان است

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2022
عضو شوید
یک سناتور امریکایی ادعا کرده است، که گروه طالبان و شبکه حقانی در افغانستان یک دولت پشتیبان تروریسم ساخته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند، که میچ مک‌کانل، سناتور ارشد جمهوری‌خواه امریکا به‌تازگی گفته است، که حکومت طالبان و شبکه حقانی در افغانستان "یک دولت حامی تروریسم" است و رابطه‌ای عمیق با القاعده دارند.
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
سفیر افغانستان در تاجیکستان: تروریست های بین المللی در گروه طالبان شامل هستند
مک‌کانل از بیرون شدن شتاب‌زده امریکا از افغانستان، انتقاد کرده و افزوده است، که این تصمیم، حکومت امریکا و شریک‌های بین‌المللی آن را با خطر تهدیدات هراس‌افگنی مواجه ساخته است.
به باور این سناتور امریکایی "بدون داشتن پایگاه‌ها در افغانستان، توانایی نظارت ایالات متحده بر تهدیدات فزاینده تروریستی در این کشور محدود شده است".
میچ مک‌کانل هم‌چنان به روابط طالبان و القاعده اشاره کرده و گفته است: "حکومت طالبان و شبکه حقانی در کابل تنها یک دولت حامی تروریزم نیست. بلکه یک حکومت تشکیل یافته از تروریستان و آدم‌ربایان است." حکومتی که به عقیده او رابطه عمیق با القاعده دارد.
این اظهارات آقای مک‌کانل در حالی مطرح شده است که چندی قبل تیم نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در یک گزارش گفت که طالبان و القاعده هنوز هم رابطه نزدیک دارند و شبکه القاعده بعد از حاکمیت طالبان در افغانستان آزادی عمل بیش‌تر پیدا کرده است. این گزارش از سوی طالبان بی‌اساس خوانده شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала