وزارت دفاع روسیه: دو جنگنده میگ-29 و یک هلیکوپتر اوکراینی سرنگون شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Герб на ограде здания министерства обороны России на Фрунзенской набережной в Москве
Герб на ограде здания министерства обороны России на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در شبانه روز گذشته سیستم‌های پدافند هوایی روسیه دو فروند جنگنده میگ-29 اوکراینی و همچنین یک فروند هلیکوپتر میل-8 را سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، تورن جنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "سیستم‌های دفاع هوایی روسیه دو فروند طیارۀ میگ-29 نیروی هوایی اوکراین را در نزدیکی منطقه اسنیگیرووکا در ولایت نیکولایف و همچنین یک فروند هلیکوپتر میل-8 را در نزدیکی منطقه بیلایا کرینیتسا در ولایت نیکولایف سرنگون کردند".

وی در ادامه افزود که علاوه بر این، سیستم‌های دفاع هوایی روسیه 11 پهپاد اوکراینی را در مناطق دونتسک، خارکف و خرسون سرنگون و همچنین سه راکت توچکا-یو و پنچ پرتابه شلیک شده از سیستم راکت پرتاب چندگانه "اسمرچ" را منهدم کرده اند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала