نخستین سفر یک سیاستمدار ارشد انگلیس پس از تسلط طالبان به کابل

© @https://twitter.com نخستین سفر یک سیاستمدار ارشد انگلیس پس از تسلط طالبان به کابل
نخستین سفر یک  سیاستمدار ارشد انگلیس پس از تسلط طالبان به کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2022
عضو شوید
در نخستین سفر یک مقام ارشد انگلیسی به افغانستان پس از سقوط کابل، وزیر خارجه دولت سایه انگلیس در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین روز چهارشنبه (8 جون) گزارش داده است که دیوید لمی، وزیر امور خارجه در سایه دولت انگلیس عازم‌ کابل شده است.
به گفته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان، لمی سفر خود را یکی از راه‌های تلاش برای حل بحران انسانی در افغانستان می‌داند.
لمی اولین سیاست‌مدار ارشد انگلیس است که از زمان خروج آشفته غرب در ماه اگست گذشته به افغانستان سفر می‌کند. پریت گیل، وزیر توسعه بین‌المللی در سایه او را در این سفر همراهی می‌کند.
قرار است وزیر امور خارجه در سایه انگلیس در سفرش به کابل از شفاخانه کودکان تحت مدیریت WHO، یک مرکز جوانان، برنامه حمایت از کودکان یونیسف و خانواده‌های آواره بازدید کند.
لمی گفته است: "دولت شهرت بین‌المللی انگلیس را تنزیل داد و با مدیریت فاجعه بار خروج از افغانستان در تابستان گذشته، امنیت جهان را کاهش داد. امروز میلیون‌ها غیرنظامی افغانستان از گرسنه‌گی رنج می‌برند و حتا برخی مجبور اند اعضای بدن خود را برای تغذیه خانواده‌های‌شان بفروشند."
او‌ پیش از سفرش به کابل گفته است که وزیران باید فوراً یک استراتژی جامع برای تعامل با افغانستان به هدف حمایت از میلیون‌ها غیرنظامی بسازند.
او‌ خواستار نشست مشترک‌ با سازمان‌ جهانی غذا و سازمان ملل متحد با هدف بازگشت به تعهد بریتانیا برای افزایش 0.7 درصدی کمک‌های بین‌المللی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала