لاوروف: عملیات ویژه روسیه مطابق برنامه پیش می رود و به اهداف خود دست می یابد

© AFP 2023 / Adem Altanلاوروف: عملیات ویژه روسیه مطابق برنامه پیش می رود و به اهداف خود دست می یابد
لاوروف: عملیات ویژه روسیه مطابق برنامه پیش می رود و به اهداف خود دست می یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوبا همتای ترکیه‌ی خود از پیشرفت عملیات ویژه روسیه در اوکراین بر اساس برنامه تعیین شده صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه که به آنکارا سفر کرده، امروز (چهارشنبه 8 جون) با "مولود چاووش‌اوغلو" همتای ترکیه‌ای خود در نشست خبری مشترک حاضر شد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت، عملیات نظامی ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین طبق برنامه و در راستای دستیابی به اهداف خود پیش می رود.

لاوروف در این کنفرانس خبری گفت: "ما در مورد موضوعات بین المللی، اول از همه، در مورد اوکراین گفتگو کردیم. ما یک بار دیگر به مشکلاتی که سال‌ها در مرزهای ما ایجاد شده است را مورد توجه قرار دادیم، این تهدیدات علیه امنیت ما توسط بازیگران خارجی در فاصله بسیار دور از این منطقه ایجاد شده است.
در مورد روند عملیات نظامی ویژه روسیه که طبق برنامه در حال انجام است و به اهداف خود دست می یابد نیز گفتگو کردیم، عملیاتی که در عین حال به حداقل رساندن هرگونه آسیب به مردم غیرنظامی و البته به پرسنل نظامی نیروهای مسلح روسیه، جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را مورد توجه ویژه قرار می دهد."
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала