چگونه اوکراین جنگی ترکیبی به راه انداخت: "روس ها را در مواد مخدر غرق کنید"

© Fotolia / YuliyamNarkotyki
Narkotyki - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
موادهای مخدر "نمک های حمام" و "آمفتامین ها" را هشت سال پیش پس از میدان به روسیه ریختند.
مواد مخدر مصنوعی به اندازه هروئین در دهه 90 محبوبیت پیدا کرد. گروه خیم پروم که عمدتاً از شهروندان اوکراینی تشکیل شده بود، در یک هفته تا نیم تن مواد مخدر "مصنوعی" به مناطق روسیه ارسال کرد. بنابراین اوکراین جنگی را برای نابودی روسیه از درون آغاز کرد. آثار این مداخله به سرویس امنیتی اوکراین منتهی می شود.
این حجم به اندازه ای است که در کمترین زمان ممکن کل شهر را با مواد مخدر مسموم کند. در سال 2017، نیروهای امنیتی روسیه «خیم پروم» را منحل کردند. گردش مالی سالانه این سندیکای بزرگ برای تولید "مصنوعی مواد مخدر" نزدیک به دو میلیارد روبل بود. چنین تولیدات پنهانی، که شبکه های لجستیکی را توسعه داده اند، هنوز در سراسر روسیه فعال هستند و اغلب اوکراینی ها برای آنها کار می کنند. ما با افسران مجری قانون روسیه و فروشندگان محکوم مواد مخدر که در شهرهای مختلف کشور در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند صحبت کردیم و متوجه شدیم که چرا اوکراین به منبع پرسنل این تجارت و تامین کننده اصلی مواد مخدر مصنوعی به روسیه تبدیل شده است و سرویس های ویژه اوکراین باید چه کاری انجام دهند. جزئیات در مواد موجود است.
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
پوشش آزمایشگاه های مواد مخدر در روسیه توسط سرویس اطلاعاتی اوکراین
جنگ آمیخته یا ترکیبی
- درباره مفدرون و آلفا-پیرولیدینو پنتیوفنون چه می دانید؟
- جدا از این که اینها مواد مخدر خطرناکی هستند، هیچ چیز.
- پس بیایید از اول شروع کنیم...
چیزی شبیه به این در یک کافه مسکو، کمی نگرانم، الکساندر گفتگوی ما را آغاز کرد - کارمند یکی از سازمان های اجرای قانون مسئول مبارزه با مواد مخدر در روسیه، مردی قد بلند، شانه‌های پهن و میانسال با چهره‌ای متفکر و لبخندی همیشه از تهی دل. با ملاقات او در خیابان، فروشگاه یا مترو، هرگز فکر نمی کردید که این مرد متواضع و راحت، یک افسر رزمی است که بیش از 15 سال است که با قاچاق بین المللی مواد مخدر مبارزه می کند.
در هشت سال گذشته، الکساندر و همکارانش خود را شرکت کننده در یک جنگ آمیخته جدید و اعلام نشده می دانند که در آن مواد مخدر به سلاح دشمن آنها تبدیل شده است.
الکساندر می گوید: "- قاچاق مواد مخدر پیش از این یکی از سخت ترین جنایات برای کشف بود و نسبت فروشندگان دستگیر شده از 5 تا 10 درصد تعداد کل آنها تجاوز نمی کرد. و با شروع خصومت ها در دونباس، سازمان های مجری قانون روسیه شروع به حل بیش از 1-2٪ از این جنایات کردند".
- و به چه چیزی پیوند دارد؟
جنایات بیشتری وجود دارد. از سال 2014، سیل مواد مخدر مصنوعی، مفدرون و آلفا-PVP(آلفا-پیرولیدینو پنتیوفنون)، به اصطلاح نمک حمام، از اوکراین سرازیر شده است، همچنین خود اوکراینی ها که آماده تولید و توزیع آنها در اینجا هستند.
- و همکاران اوکراینی چه می گویند؟
- افسران مجری قانون اوکراین تقریباً به طور کامل ارتباط خود را با ما قطع کردند و من فکر می کنم که این گسترش مواد مخدر بدون اطلاع آنها شروع نشده است، آنها یک نوع جنگ ترکیبی در برابر ما اعلام کردند که اکنون 8 سال است که ادامه دارد.
انتقال مواد مخدر افغانستان توسط امریکا به روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2017
انتقال مواد مخدر افغانستان توسط امریکا به روسیه
استخدام
بر اساس گزارش مرکز اصلی اطلاعات و تحلیلی وزارت امور داخله، از سال 2014 تا 2021، حدود 7.2 هزار شهروند اوکراینی به دلیل جرایم مواد مخدر در روسیه بازداشت شده اند.
آرتیوم که باشنده دونتسک است نیز بخشی از این آمار است. او مانند افسر مجری قانون، اسکندر، از نزدیک می داند که جنگ چیست. چهره این مرد 35 ساله که بزرگتر از سال‌هایش به نظر می‌رسد، تجربه‌ای را منعکس می‌کند که هیچ کس به تنهایی نمی‌خواهد آن را داشته باشد. اکنون آرتیوم است که در حال گذراندن محکومیت مواد مخدر در IK-9(کلنی حداکثر امنیتی) در نزدیکی اورنبورگ است، وقتی وقت دارد به آسمان آرام نگاه می کند، به شاهین هایی که به طرز چشمگیری بر فراز تپه های اورنبورگ اوج می گیرند، و سپس، در سال 2014، زمانی که ارتش اوکراین در حومه دونتسک بود، او فقط انفجار و مرگ را دید، و زمانی که نگاه کردن بی تفاوت به آن غیرقابل تحمل شد، خودش برای شبه نظامیان ثبت نام کرد.
آرتیوم پس از چند سال خدمت را ترک کرد و سعی کرد خود را مانند "غیر نظامی" بیابد، و سپس سرنوشت او تغییر کرد، که در نهایت او را به مستعمره اصلاحی شماره 9 در نزدیکی اورنبورگ سوق داد.
آرتیوم گفت: من در حویلی نشسته بودم، یک فرد ناشناس در VKontakte(سایت روسی) به من نوشت و به من پیشنهاد کار به عنوان پیک در روسیه داد، حقوق خوب است، 40 هزار روبل - با این پول می توانید دو ماه، یک ماه و نیم زندگی کنید و مصرف همه خانواده خود را تامین کنید. من موافقت کردم و شخصی که با من مکاتبه کرد به من گفت که به لوهانسک بروم.
به گفته وی، در لوهانسک با او مصاحبه کوتاهی انجام دادند و او را به روسیه فرستادند و تنها در آنجا متوجه شد که قصد حمل مواد مخدر را دارد. و سپس - یک پایان قابل پیش بینی: دستگیری، محاکمه و تپه های منطقه اورنبورگ.
داستان آرتیوم درباره استخدام به عنوان پیک بسیار شبیه به داستان های دیگر اوکراینی هایی است که به خاطر مواد مخدر محکوم شده اند. این طرح تقریباً همیشه یکسان بود. در شهرهای اوکراین - در مینی‌بوس‌ها و مغازه‌ها، در ایستگاه‌های قطار و در اینترنت - یک نفر آگهی‌های شغلی در روسیه پیدا کرد. افراد ناشناس پیشنهاد دادند که به عنوان پیک برای پول جامد برای اوکراینی ها کار کنند. فردی که طعمه را گرفت از طریق تیلیفون یا وب با کارفرما تماس گرفت و دعوت نامه ای برای مصاحبه در یک کافه دریافت کرد.
متقاضی معمولاً با دو مرد قوی ملاقات می کرد، که در هنگام انجام برخی کارها در روسیه وعده حقوق و دستمزد خوب را می دادند. آنها برای مسافرت و اجاره مسکن به کارگر زحمتکش پول می دادند و همیشه یک تیلیفون هوشمند با پیام رسان رمزگذاری شده SovegMe که قبلاً مخاطبین متصدیان در آن وارد شده بود به او می دادند. کارگر تازه بی خبر زیر تعقیب به مسکو رفت، جایی که ماجراهای بد او آغاز شد.
گروگیر- به محض ورود به پایتخت روسیه، به او دستور داده شد که عکسی با پس‌زمینه ایستگاه راه‌آهن کی‌یفسکی بفرستد، کارت بانکی به نام خود صادر کند و به یکی از شهرهای انتخاب شده توسط متصدیان سفر کند، آپارتمانی در آنجا اجاره کند و منتظر بماند. دستورالعمل ها. چی؟ یک "نشانک" با داروها پیدا کنید، آن را به دوزهای منفرد تقسیم کنید و برای خرده فروشی "دوباره پیاده کنید". از آن لحظه به بعد، سرانجام، یک اوکراینی فهمیده کار "نظامی" خود را به عنوان یک فروشنده مواد مخدر از موقعیت یک رهن "خصوصی" آغاز کرد.
در ردپای سرویس امنیتی اوکراین
افزون بر طرح استخدام، فروشندگان مواد مخدر از اوکراین که ما با آنها مصاحبه کردیم وجه اشتراک دیگری نیز دارند. وقتی شروع به پرسیدن از آنها می کنید که چه کسی به آنها پیشنهاد کار داده است، چه اسنادی را نشان داده اند و چه کسی آنها را قبلاً در خاک روسیه سرپرستی کرده است، محکومان شروع به عصبی شدن می کنند و خود را کنار می کشند، اما پس از مکث کوتاهی همچنان پاسخ می دهند که در تجارت غیر قانونی مواد مخدر سرویس امنیتی اوکراین درگیر هستند. همان آرتیوم از دونتسک می‌گوید، که حتی در مصاحبه‌ای در لوهانسک، یک استخدام‌کننده گواهی سرویس امنیتی اوکراین را به او نشان داد و توضیح داد، که به دنبال افرادی برای اداره یک تجارت مواد مخدر در روسیه است. آرتیوم هیچ جزئیاتی را نام نمی برد که شناسایی این افسر سرویس امنیتی اوکران را ممکن کند. قابل درک است، اقوام او در اوکراین منتظر او هستند و او از جان آنها می ترسد.
اما اندری که در پسین ها از این کلونی بیرون شده است ، با آرامش بیشتری درباره تماس های خود با سرویس های ویژه اوکراین صحبت می کند ، اگرچه می خواهد نام خانوادگی خود را ذکر نکند. با نگاه کردن به او، تصور اینکه او بتواند کاری غیرقانونی انجام دهد، سخت است. اندری در آغاز 40 سالگی خود است، در اوکراین به دنیا آمد و بزرگ شد، و سپس، مانند بسیاری دیگر، به روسیه نقل مکان کرد، تشکیل خانواده داد، کسب و کار خود را راه اندازی کرد و به طور کلی یک عضو معمولی طبقه متوسط ​​بود تا اینکه در سال 2014 با مشکلات مالی مواجه شد.
اندری به یاد می آورد- - در همه ای این مدت من نوعی رابطه را با افرادی از اوکراین حفظ کردم، از جمله با شخصی که اکنون کمی درباره او خواهم گفت. در آن زمان ، ولادیمیر استورچاک سرهنگ دوم/دگرمن سرویس امنیتی اوکراین بود. در سال 2014 در سفری به اوکراین بودم، با هم آشنا شدیم و صحبت کردیم. من به ملاقات او می رفتم و در آنجا با دیمیتری آشنا شدم که قبلاً او را نمی شناختم. او خود را به عنوان یکی از اعضای فعال خدمات ویژه به من معرفی کرد و در جریان ارتباط بیشتر ما، پیشنهاد کرد که در حمل و نقل بار در روسیه شرکت کند.
چه نوع حمل و نقل بار مورد بحث قرار گرفت، خیلی سریع معلوم شد. اندری ملزم به حمل مواد مخدر مصنوعی - از 5 تا 200 کیلوگرم - از شهری به شهر دیگر و ایجاد نشانک بود. با این حال ، حرفه اندری به عنوان یک پیک عمده فروشی کاملاً استاندارد به پایان رسید: در یکی از پروازهای سال 2015 در کورگان او بازداشت شد ، دادگاه او را به 7 سال رژیم سخت محکوم کرد ، اما تقریباً 8 ماه پیش او با آزادی مشروط آزاد شد و به خانه خود بازگشت. خانواده، شغلی با درآمد خوب پیدا کرده و ترجیح می‌دهد زندگی گذشته را به یاد نیاورد.
وقتی از او پرسیده شد که چرا از شرکت در تجارت غیرقانونی امتناع نکرد، اندری تقریباً به معنای واقعی کلمه سخنان متصدی خود دیمیتری از سرویس امنیتی اوکراین را نقل می کند: "فراموش نکنید که والدین شما در اوکراین زندگی می کنند، اکنون به هر حال این کار را انجام خواهید داد و همیشه به یاد خواهید داشت. اینکه آنها اینجا هستند و شما آنجا هستید. و نحوه اجرای دستورات ما به سلامت و زندگی آنها بستگی دارد".
اندرو به یاد می آورد- - البته من این گفت و گو را اصلا دوست نداشتم. اما با توجه به آنچه به من گفته شد، اساساً هیچ گزینه ای نداشتم.
دیگر اوکراینی‌هایی که با آنها صحبت کردیم نیز به یاد می‌آورند، که در پاسخ به تلاش‌هایشان برای خروج از تجارت مواد مخدر، متصدیان یا لزوم بازگرداندن کمک هزینه سفر را به آنها یادآوری کردند یا مستقیماً آنها را تهدید کردند، به عنوان نمونه، عکسی از خانه و زندگی خانواده ای آنها ارسال کردند.
آزمایشگاه های مرگ
با این حال، متصدیان سرویس امنیتی اوکراین نه تنها در ارسال "استخدام کنندگان" به روسیه دست داشتند، بلکه در تولید خود مواد مخدر نیز دست داشتند.
الکساندرافسر اجرای قانون توضیح می دهد: همان سندیکای مواد مخدر (خیم پروم) که در 14 منطقه روسیه فعالیت می کرد (در سال 2017 منحل شد، 47 نفر از 67 عضو بازداشت شده این گروه شهروندان اوکراینی بودند)، هفته ای 150 تا 500 کیلوگرم مواد تولید می کرد. در مجموع، طی چند سال گذشته، سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه و وزارت امور داخله روسیه بیش از 500 آزمایشگاه را منحل کرده اند، بنابراین محاسبه کنید که چقدر آنها تولید کرده اند و چند نفر ممکن است مسموم شوند.
آزمایشگاه‌های مواد مخدر که با مشارکت طرف اوکراینی ایجاد شده‌اند، عمدتاً دو نوع نسبتاً جدید از موادهای مخدر مصنوعی - مفدرون (معروف به 4-متیل مت کاتینون، یا به سادگی "مث"، "نمک حمام") و آلفا-PVP، که معمولاً (اسپید) نامیده می‌شود، تولید می‌کنند.
افسر مجری قانون می گوید- تأثیر این سرخوشی ها بر بدن انسان و حتی بیشتر بر بدن شکننده یک نوجوان به طور کامل بررسی نشده است. اما در حال حاضر می توان در مورد قوی ترین تغییرات در روان در فرآیند استفاده طولانی مدت و در جهت انحرافات جدی پاتولوژیک صحبت کرد.
در عین حال، داده های مرکز اصلی اطلاعات و تحلیلی وزارت داخله روسیه حاکی از افزایش سالانه گردش غیرقانونی "مواد مخدر مصنوعی" در کشورمان است. در سال 2021، سهم آن در بازار مواد مخدر 60 درصد در مقابل 5 درصد در سال 2014 بود.
همانطور که افسران آژانس های اجرای قانون به ریانووستی توضیح دادند، اوکراینی ها آزمایشگاه هایی را در مناطق مرزی ایجاد می کنند و مواد مخدر را به روسیه قاچاق می کنند یا تولید و بازاریابی را از قبل در خاک کشورمان سازماندهی می کنند. به عنوان مثال، در سال 2019، تنها در منطقه بلگورود، 62 کیلوگرم مواد مخدر از جمله 7 کیلوگرم "مصنوعی" کشف و ضبط شد. در سال 2020، این رقم تقریباً 9 برابر افزایش یافت و به 534 کیلوگرم رسید که بیش از نیمی از آن (343 کیلوگرم) مصنوعی بود. در سال 2021 حجم مواد مخدر کشف شده دوباره دو برابر شد و به یک تن 66 کیلوگرم رسید. سهم "مصنوعی" در حال حاضر به بیش از سه چهارم - 867 کیلوگرم رسیده است. به گفته الکساندر، این آزمایشگاه که به حداکثر ظرفیت تولید خود رسیده است، امکان تهیه تا 30 کیلوگرم مواد مخدر (تا 300000 دوز واحد) را در طول روز فراهم می کند. در عین حال، هزینه اجاره محل، تجهیزات کیمیایی و معرف حداقل است.
یکی از این "کیمیادانان" که به تولید کنندگان مواد مخدر گفته می شود، الکساندر، بومی منطقه کیرووگراد بود، که چند سال پیش یک آزمایشگاه زیرزمینی در منطقه مسکو سازماندهی کرد و اکنون در انتظار حکم دادگاه در وودنیک بازداشتگاه محاکمه مسکو است. غیرممکن است که او را قربانی شرایط بنامیم: در اوکراین، او پیش از این برای تولید مواد مخدر محاکمه شده است. وقتی از او پرسیده شد که چه کسی و چگونه به او پیشنهاد کرد که به تجارت مواد مخدر بازگردد و "برای کار" به روسیه برود، او به شدت با اکراه و متناقض پاسخ می دهد. مانند، رومن، فارغ التحصیل آکادمی سرویس امنیت اوکراین، پیشنهاد کرد، اما دیگر داده های خود را به خاطر نمی آورد.
الکساندر مانند دیگر اوکراینی ها پیش از فرستاده شدن به روسیه مصاحبه شد، اما در این جنگ ترکیبی نقشی معمولی به او اختصاص ندادند، بنابراین گفتگوی معمول در یک کافه با متصدیان کافی نبود. "کیمیادان" آینده به یکی از خوابگاه ها در مرکز کیف فرستاده شد، جایی که او مجبور شد آزمایش پلی گراف را بگذراند. به گفته الکساندر، ده ها نفر دیگر در این مرکز موقت استخدام منتظر بودند تا به روسیه فرستاده شوند.
الکساندر به یاد می آورد- مصاحبه روی یک پلی گراف انجام شد، آنها به سؤالات زیر علاقه مند بودند: آیا می خواهم پول بدزدم، آیا می خواهم محصول را مصرف کنم، ارتباطات من در سازمان های مجری قانون چیست، آیا میل به ایجاد شغل در این تجارت دارم.
الکساندر به زودی همه چیز لازم را برای ترتیب آزمایشگاه خریداری کرد، در حالی که تمام دستورالعمل ها در مورد اینکه چه و چگونه مواد مخدر را "بسازد" از متصدی از طریق پیام رسان دریافت کرد.
الکساندر به یاد می آورد - ما حدود پنج کیلوگرم در روز تولید کردیم که در خرده فروشی حدود 2 هزار روبل در هر گرم هزینه دارد، یعنی یک کیلوگرم 2 میلیون روبل است که 10 میلیون در روز است. این یک سود دیوانه کننده است، فقط دیوانه کننده، با وجود این واقعیت که هزینه معرف ها یک کپیک(یک روبل مساوی به صد کپیک) است. و به ما کپیک پرداخت می شد.
الکساندر با پوزخند می گوید - آنها "محصول" تمام شده را در جنگل ها پنهان کردند، از آنجا مفدرون، به دستور دیگر متصدیان، توسط پیک عمده فروشی برداشته می شد و پنهان می شد، و تنها پس از آن، "بسته" توسط فروشنده خرده فروشی دریافت شد که بسته بندی مواد مخدر در دوزهای کم و پراکنده در سطح شهر بسته بندی کردند. این طرح به گونه ای ساخته شده بود که تولید کنندگان و توزیع کنندگان هرگز با یکدیگر تلاقی نداشتند. اما به خصوص پیک های برجسته می توانند برای ارتقاء به اصطلاح رشد شغلی به آزمایشگاه ارسال شوند.
الکساندر توضیح می دهد – دکان های مواد مخدر در تاریک وب چگونه ساخته می شوند؟ آنها صاحبان دارند، متصدیان هستند، افرادی هستند که به نشانه گذاری، تولید مشغول هستند. در اصل، سکه ها در تمام مراحل پرداخت می شود، بیشتر این پول به جایی می رسد که هیچ کس نمی داند کجا.
متصدیان به توطئه بخش های خود توجه ویژه ای داشتند. کارمندان برای نیازهای تولید در کیف پول های QIWI و بیت کوین یا کارت های بانکی صادر شده برای افراد مقابل پول دریافت می کردند. در صورت توقف پولیس، هر فروشنده مواد مخدر حتی افسانه خود را داشت که به خاطر آن به روسیه می‌آمد و در موارد شدید، یک بسته اسکناس سنگین برای مذاکره با مأموران اجرای قانون "در محل" داشت.
مواد مخدر به عنوان جنگ افزار
چه کسانی از فروش مواد مخدر پول دریافت کردند؟ خوب، مطمئناً یک اوکراینی معمولی نیست که از طرف متصدیان وارد شده باشد. او تنها یک کارگر استخدامی است و در سال 2015 حدود 20-40 هزار روبل در ماه درآمد داشت. در این مدت، او از 1 تا 10 کیلوگرم مواد مخدر (از 10 هزار تا 100 هزار دوز واحد)، با قیمت خرده فروشی آنها از 1300 تا 2000 روبل در هر گرم می فروخت. سود مازاد حاصل از فروش "دوپ" توسط "جنرال" اوکراینی - صاحبان واقعی فروشگاه های آنلاین - و مشتریان آنها از میان کارمندان سرویس امنیتی اوکران دریافت می شد که پول آنها از طریق همان کیف پول های QIWI و بیت کوین به دست می آمد.
یک منبع در سازمان های اجرای قانون به ریا نووستی گفت - پول حاصل از فروش مواد مخدر از طریق سیستم بانکی اوکراین که PrivatBank نقش اصلی را ایفا می کرد، نقد می شد. سرویس امنیتی اوکراین با چشم پوشی از انتخاب فروشندگان مواد مخدر در کیف یا استخدام آنها به تنهایی، بخشی از این درآمدها را دریافت می کرد و آنها را به تامین مالی ساختارهای رادیکال راستگرا یا آزوف مانند بخش راست هدایت می کرد (این سازمان در فدراسیون روسیه ممنوع است).
با این حال، متصدیان علاوه بر سودهای فوق العاده، اهداف دیگری را نیز دنبال می کردند. برخی از آنها در گفتگو با پیک ها مستقیماً گفتند که وظیفه آنها این است که جوانان روسی را در مواد مخدر غرق کنند. می توان فرض کرد که ارتباط بین سرویس های ویژه اوکراین و رونق مواد مخدر مصنوعی در روسیه ماهیت تصادفی و توطئه آمیز است، اما تاریخ جهان نمونه هایی را می شناسد که مقامات دولتی برای دستیابی به اهداف سیاسی اقدام به گسترش مواد مخدر به کشورهای دیگر کردند. به عنوان مثال، در قرن 19 جنگ های تریاک در چین بود. این درگیری نه بر سر قلمروها، بلکه بر سر بازارها بود و علت آن عدم تعادل در تراز تجاری بود. بریتانیا می خواست کالاهای خود را به چین ارسال کند، اما سلسله چینگ سیاست محافظت از امپراتوری در برابر نفوذ خارجی را دنبال کرد. سپس مقامات انگلیسی چیزی بهتر از سازماندهی عرضه تریاک هندی به چین و در نتیجه افزایش درآمدهای مالی مستعمره خود و در عین حال متقاعد کردن مقامات چینی برای همکاری به دست نیاوردند.
قاچاق تریاک به چین برای چندین دهه ادامه یافت تا اینکه در سال 1839 امپراتور بازار این کشور را به روی همه بازرگانان و قاچاقچیان بریتانیای کبیر و هند بست. این امر منجر به درگیری مسلحانه بین امپراتوری آسمانی و آلبیون مه آلود شد و با شکست امپراتوری چینگ به پایان رسید. بر اساس معاهده صلح، چین غرامت بزرگی به ولیعهد بریتانیا پرداخت، جزیره هنگ کنگ را به آن منتقل کرد و بنادر چین را برای تجارت انگلیسی باز کرد، در حالی که ناآرامی های داخلی، تخریب و انقراض جمعیت در خود امپراتوری آغاز شد. اینکه آیا روسیه می‌تواند در جنگ مواد مخدر که علیه ما به راه انداخته شده است پیروز شود یا خیر، تنها زمان مشخص خواهد کرد.
تحصیل مواد مخدر و همچنین نگهداری، ساخت، حمل و نقل و تبلیغ آن از جرایم کیفری است. مشارکت در توزیع غیرقانونی مواد مخدر و روانگردان یا مشابه آنها تا حبس ابد پیش بینی شده است. قهرمانان مصاحبه های ما پیش از این به مجازات شایسته ای دچار شده اند و از کردار خود پشیمان شده اند. اگر با تخلفاتی که در مطالب توضیح داده شده مواجه شدید، به پولیس گزارش دهید. شاید این تماس شما باشد که از جنایت جلوگیری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала