هشدار سازمان جهانی غذا از ورود افغانستان به "نقطه فاجعه‌بار" غذایی

© Sputnik / T. Azimیونیسف: افغانستان بیشترین شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در جنوب آسیا را دارد
یونیسف: افغانستان بیشترین شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در جنوب آسیا را دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
سازمان جهانی غذا در تازه ترین گزارش خود در مورد بحران گرسنگی در جهان، افغانستان و سومالی را در یک رده و در صدر اینت گزارش قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی در گزارشی از نقاط داغ و فاجعه‌بار که با بیشترین چالش گرسنه‌گی و ناامنی حاد غذایی مواجه هستند، یاد کرده است که در این‌ میان افغانستان و سومالی در آستانه ورود به این نقطه هستند.
در گزارش مشترک سازمان جهانی غذا و فائو که روزگذشته " دوشنبه 6جون) منتشر شد گفته شده است که 20 نقطه در سراسر جهان با بیشترین میزان ناامنی غذایی مورد تهدید هستند که در این میان افغانستان در آستانه ورود به نقطه داغ و فاجعه‌بار ناامنی غذایی در جهان است.
براساس این گزارش، اتیوپی، نایجریا، سودان جنوبی و یمن در نقاط داغ با شرایط فاجعه‌بار در "بیشترین هشدار" قرار دارند و افغانستان و سومالی جدیداً در آستانه ورود به این جمع هستند.
این سازمان‌ها گفته‌اند که کشورهای ذکرشده از جمله افغانستان دارای بخش‌هایی از جمعیت هستند که با فاز ۵ فاجعه (IPC) ناامنی غذایی مواجه و یا در معرض خطر وخامت شرایط فاجعه‌بار هستند.
بر بنیاد اطلاعات ارایه‌شده در گزارش، در مجموع ۷۵۰هزار تن در اتیوپی، یمن، سودان جنوبی، سومالی و افغانستان با مرگ ناشی از گرسنه‌گی روبه‌رو هستند.
از سوی دیگر، در گزارش آمده است: "درگیری در اوکراین با تشدید یک سال گرسنه‌گی فاجعه‌بار، موجی از گرسنه‌گی جانبی را به راه انداخته است که در سراسر جهان در حال گسترش است. بحران‌های وحشتناک گرسنه‌گی را به یک بحران جهانی غذایی تبدیل می‌کند که جهان توان تحمل آن را ندارد."
این هشدارها در حالی مطرح‌ می‌شود که در پی تحولات اخیر، میزان گرسنه‌گی در افغانستان به شدت افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала