Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انوش دستگیر: چهار سال است انتظار صعود به "جام ملت‌های آسیا" را می‌کشیم

© Photo / AFF / انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستانانوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در نشست خبری قبل از مصاف با هنگ کنگ، در مورد شرایط تیمش صحبت کرد و اظهار داشت که شاگردانش برای مصاف فردا کاملاً آماده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی فوتبال افغانستان قرار است فردا در نخستین دیدارش در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، به مصاف هنگ کنگ برود و دیدار سختی در پیش دارد.
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، در نشست خبری قبل از برگزاری این دیدار از آمادگی کامل شاگردانش خبر داد.
وی در مورد دیدار برابر هنگ کنگ گفت:"فردا مسابقه اول ما مقابل تیم هانگ کانک است. تمام توجه ما روی این بازی است، زیرا جدال مهمی برای ما است. ما در چهار سال اخیر تمرین و مسابقات زیادی داشتیم تا بتوانیم برای نخستین با در تاریخ به رقابت های جام ملت های آسیا صعود کنیم. ما برای این اتفاق هر زحمتی که بکشیم باز هم کم است. ما برای مسابقه فردا آمادگی کامل داریم و برای موفقیت مان امیدواریم."
سرمربی تیم ملی فوتبال کشور در ادامه افزود:"ما از آسترالیا، آمریکا و همچنین 14 بازیکن از اروپا در ترکیب تیم مان داریم. متاسفانه ما در افغانستان به دلیل اوضاع نه چندان خوب امنیتی و نبود امکانات کافی، لیگ معیاری نداریم. به همین منظور است که ما نمیتوانیم بازیکنان زیادی از لیگ داخلی افغانستان به تیم ملی دعوت کنیم. شماری از بازیکنان دیگر افغانستان نیز به دلیل تحولات اخیر در کشور به اروپا و آمریکا پناهنده شدند و ما نتوانستیم آنان را به تیم ملی دعوت کنیم. باید صادقانه بگویم که سطح کنونی تیم ملی فوتبال افغانستان از فوتبالی که در داخل افغانستان وجود دارد، بالاتر است."
انوش دستگیر در پاسخ به سوال خبرنگار هندی در خصوص بازی پیش رو با هندوستان چنین گفت:" ما شناخت خوبی از هندوستان داریم. در طی سال های اخیر با این تیم بازی کردیم که دو بازی در دور نخست مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا بود. از نظر من هم ما آنها را به خوبی میشناسیم و هم آنها تیم ما را. من فکر میکنم مسابقه بسیار خوبی خواهد شد."
دستگیر در خصوص انتخاب ترکیب و لیست نهایی تیم ملی نیز گفت:"صادقانه بگویم برای اولین بار است که 25 بازیکن در تیم وجود دارد. بازیکنان ما نه فقط از لحاظ فنی و کیفی، بلکه از لحاظ سازگار شدن با محیط و آب و هوا نیز عالی هستند. شما فردا ترکیب را خواهید که چه کسانی بازی را نخست شروع خواهند کرد.میتوانم بگویم در مدت چهار یا پنج سال آخیر، تیم کنونی که در اختیار دارم بهترین است."
دستگیر در رابطه با سوالی در مورد عدم میزبانی افغانستان چنین گفت:" متاسفانه ما نمیتوانیم در خانه خودمان بازی کنیم. البته ما در هر جایی که بازی کردیم، هم وطنان مان ما را حمایت کردند و همیشه کنارمان بودند. من فکر میکنم حضور تماشاگران مان در این مسابقات، مخصوصا روز بازی با هند، به ما کمک زیادی میکند و تاثیر مثبتی روی عملکرد ما خواهد گذاشت."
انوش دستگیر در خصوص زمان برگزاری مسابقات افغانستان نیز صحبت کرد و با اشاره با برخورد فدراسیون فوتبال هند، گفت:" در جریان هستید که AFC ساعت 7:30 را برای زمان مسابقات افغانستان انتخاب کرده بود، ولی فدراسیون فوتبال هند این زمان را از ما گرفت و به ما ساعت 5:30 را داد. برای ما مشکلی نیست و نمیخواهم در این مورد صحبت کنم."
دستگیر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار هندی که از وی در مورد تقابل با هند در روز 11 جون پرسید گفت:" اگر میخواهید بدانید که شرایط تیم من در مقابل هند چگونه خواهد بود، معمول است که مربیان در نشست های خبری از آمادگی تیم شان میگویند، اما واقعیت این است که ما بیشتر از سال های دیگر آماه هستیم. باید برای تان بگویم که هند در دو بازی گذشت اش مقابل ما شانس آورد و خیلی خوش بخت بود. ما این بار برای انتقام آمدیم."
انوش در خصوص هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان در پاسخ به سوال خبرنگار نیز گفت:" اگر 12 سال قبل از من سوال میکردی که بزرگترین آروزیت چیست؟ برایت میگفتم که بزرگترین آرزوی من مربیگری تیم ملی افغانستان است. بلی بعضی اوقات شانس یاری میکند و تیم ملی اولین گام بود برای من.کار در تیم ملی و باشگاه تفاوت هایی دارد. اگر بازیکنان من به طور متداوم در تیم های باشگاهی شان تمرین نداشته باشند، من نمیتوانم در فاصله دو هفته آنان را آماده کنم. حتی به نظر من کمپ تمرینی 6 ماهه هم نمیتواند تاثیرات خوب داشته باشد تا وقتیکه بازیکن تمرین دوام دار نداشته باشد. ولی بازیکنان من تمرین های متدوام دارند، و این نکته خوبی برای ما است. بطور مثال یک بازیکن تیم اگر فردا در یک لیگ مسابقه داشته باشد من میتوانم مسابقه اش را آنالیز میکنم تا بفهمم چطور بازی کرده است. در کل مربی بودن در تیم ملی افغانستان کاری ساده نیست و برای من جای افتخار است که مربی تیم ملی هستم."
انوش دستگیر در مورد هدف و حریفان افغانستان نیز در پایان گفت:" صادقانه برای تان میگویم که ما برای مقام اول گروپ آمده ایم، نه دوم، سوم و یا هم صعود نکردن به جام ملت های آسیا. تمام تیم ها قابلیت های خودشان را دارند، به طور مثال هندوستان در خانه است و از امتیاز میزبانی استفاده میکند. بازیکنان ما از لحاظ فنی این قابلیت را دارند که خود را با هر شرایط سازگار کنند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала