رزمایش جاپان و امریکا در پاسخ به پرتاب راکت های بالستیک کوریای شمالی

© AP Photo / Eugene HoshikoСовместные военные учения Японии и США
Совместные военные учения Японии и США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
عضو شوید
جاپان و ایالات متحده امریکا در پاسخ به پرتاب راکت های بالستیک کوریای شمالی رزمایش برگزار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای دفاع شخصی جاپان و نظامیان ارتش امریکا تمرین مشترکی را برای پاسخ به پرتاب راکت در میان آخرین آزمایش های راکت بالستیک کوریای شمالی برگزار کردند.
در بحبوحه وخامت اوضاع امنیتی، از جمله ادامه پرتاب راکت های بالستیک از سوی کوریای شمالی، نیروهای دفاع از خود و ارتش ایالات متحده یک رزمایش مشترک واکنش راکتی را در روز یکشنبه 5 جون انجام دادند. این رزمایش آمادگی بالای نیروهای دفاع شخصی جاپان را تایید کرد.
Репортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
کوریای شمالی موشک بالستیک به دریای جاپان شلیک کرد
رئیس ستاد مشترک نیروهای دفاع شخصی جاپان در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای دفاع شخصی جاپان و ارتش امریکا در چارچوب اتحاد جاپان و امریکا و همچنین قصد جدی و همکاری نزدیک برای مقابله با تهدیدات راکتی بالستیک است.
او خاطرنشان کرد، که طرفین قصد دارند به همکاری برای "تضمین حفاظت از جاپان و صلح و ثبات در منطقه" ادامه دهند.
روز یکشنبه، ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی گزارش داد، که کوریای شمالی هشت راکت بالستیک کوتاه برد را از حداقل دو نقطه به سمت دریای جاپان شلیک کرده است.
وزیر دفاع جاپان نیز به نوبه خود گفت، که کوریای شمالی حداقل شش راکت پرتاب کرده است، برد پرواز آنها از 300 تا 400 کیلومتر و حداکثر ارتفاع پرواز از 50 تا 100 کیلومتر است. ارتش جاپان همچنین بر این باور است، که در میان راکت های شلیک شده، پرتابه هایی با مسیر پرواز متغیر بوده است. تا به امروز گزارشی مبنی بر خسارت به هواپیما یا کشتی گزارش نشده است. این هجدهمین آزمایش راکتی کوریای شمالی از آغاز سال روان میلادی است که شامل پرتاب راکت های ICBM، راکت های بالستیک برای زیردریایی ها، سامانه های ماهواره فضایی و سامانه تاکتیکی جدید برای سلاح های هسته ای می شود. آخرین باری که کوریای شمالی سه راکت بالستیک به سمت دریای جاپان پرتاب کرد صبح روز 25 می بود. نخستین راکت احتمالاً یک راکت بالستیک قاره پیما بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала