دو عضو حزب حاکم هند به اسلام توهین کردند و برطرف شدند

© Photo / BJPСобрание индийской партии BJP
Собрание индийской партии BJP  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
عضو شوید
با گسترش اعتراضات مردم به توهین دو عضو حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام(ص)، این حزب یکی از این دو نفر را اخراج و عضویت دیگری را تا انجام تحقیقات بیشتر تعلیق کرد.
اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "پرس تراست" هند، حزب حاکم "بهاراتیا جاناتا" در این کشور، روز یکشنبه، عضویت "نوپور شارما" سخنگوی این حزب را به خاطر اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام(ص) تعلیق و اعلام کرد که به مقدسات همه ادیان احترام می گذارد.
در بیانیه حزب حاکم هند خطاب به "شارما" آمده است که عضویت وی تا زمان انجام تحقیقات بیشتر به حالت تعلیق درخواهد آمد.
درگیری خونین در هند در پی اهانت به پیامبر اسلام + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2020
کلوپ ویدیو
درگیری خونین در هند در پی اهانت به پیامبر اسلام + ویدیو
این حزب همچنین "ناوین کومار جیندال" مسئول رسانه ای اش در دهلی نو را به خاطر اظهارات موهن علیه مقدسات مسلمانان در فضای مجازی، از عضویت در حزب اخراج کرد.
عارن سینگ سرمنشی حزب "بهاراتیا جاناتا" طی بیانیه ای اعلام کرد که این حزب برای پیروان تمامی ادیان احترام قائل است و شهروندان این کشور می توانند هر دینی را برای خود برگزینند.
توهین برخی اعضای حزب حاکم هند به مقدسات اسلامی موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان این کشور شد و علاوه بر شکایت در محکمه، اعتراض های عمومی را در پی داشت.
بخشی از مسلمانان هند، حزب حاکم را به تلاش برای اسلام زدایی از شبه قاره متهم می کنند.
وزارت خارجه قطر درپی اهانت سخنگوی رسمی حزب حاکم هند به رسول گرامی اسلام (ص) سفیر هند در دوحه را احضار کرد و با دادن یادداشتی به وی اظهارات این مسئول هندی را به شدت محکوم کرد.
احمد بن حمد الخلیلی مفتی عمان نیز در توئیتی نوشت: جسارت وقیحانه سخنگوی رسمی حزب افراطی حاکم هند به پیامبر اسلام (ص) به مثابه جنگ با مسلمانان در سراسر جهان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала