انتقاد حکمتیار از رفتار طالبان در برابر زنان؛ طالبان: اعضای حزب شما بر صورت زنان تیزاب می‌پاشیدند

© Sputnikگلبدین حکمتیار
گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
عضو شوید
سخنگوی امر به معروف، گفته است که اعضای حزب اسلامی زمانی در کابل و اردوگاه شمشتوی پاکستان بر زنان "صورت‌برهنه" تیزاب می‌پاشیدند.
به گزارش اسپوتنیک، افغانستان انترنشنل گزارش داده است که محمد صادق عاکف، سخنگوی امر به معروف در برگه توییترش روز گذشته نوشته بود که اعضای حزب اسلامی زمانی در کابل و اردوگاه شمشتوی پاکستان بر زنان "صورت‌برهنه" تیزاب می‌پاشیدند اما او "اکنون در باره پوشاندن صورت زنان" حرف می‌زند.
اما به گفته این منبع، صادق عاکف، بعداً توییت خود را حذف کرده بود.
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، که در کابل زندگی می‌کند، روز جمعه در خطبه نماز جمعه در یکی از مساجد کابل گفت طالبان باید در مورد فرمان پوشاندن چهره زنان تجدید نظر کنند و همچنین در مدارس دخترانه را بدون تاخیر باز کنند.
گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2022
گلبدین حکمتیار: اگر نظام کنونی سقوط کند، بدون شک وضعیت بسیار خراب می‌شود
سخنگوی حزب اسلامی در واکنش به اظهارات حکمتیار گفت: " اعضای حزب اسلامی به رهبری حکمتیار در شهر کابل و در اردوگاه شمشتو [در پاکستان] به روی خواهرانی که صورت‌شان برهنه بود تیزاب می‌پاشیدند و مغازه‌دارانی را که به زنان بدون محرم جنس می‌فروختند، دستگیر می‌کردند و دکان‌شان را می‌بستند، ولی حالا خودش در مورد پوشاندن صورت زنان ملاحظاتی دارد."
در بخش دیگری از توییت او که نیز حذف شده حکمتیار را فرد "بی‌چاره و بی‌معلومات" خواند و افزود: "این بی‌چاره با نبود معلومات مواجه است. از مدرسه و درس دینی دور مانده است. در این مورد دلایل متعدد وجود دارد اما او باز هم آن را دور از شریعت می‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала