گازپروم تحویل گاز به شل انرژی اروپا لیمیتد و یک شرکت دنمارکی را متوقف کرد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Логотип "Газпрома"
Логотип Газпрома - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2022
عضو شوید
گازپروم تحویل گاز را به شرکت نفت و گاز دانمارکی و به شل انرژی اروپا لیمیتد، آلمان، متوقف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گازپروم، این شرکت روسی در تلگرام اعلام کرد که این شرکت به طور کامل عرضه گاز به شرکت دانمارکی Orsted Salg & Service و همچنین شرکت Shell Energy Europe به آلمان را به دلیل عدم پرداخت به روبل متوقف کرده است.
در سال 2021، گازپروم اکسپورت 1.97 میلیارد متر مکعب گاز به Orstedارسال کرد که حدود 2/3 کل مصرف دانمارک است. و همچنان قرارداد با شرکت Shell Energy Europe برای تامین 1.2 میلیارد متر مکعب در سال به آلمان پیش بینی کرده بود.
در همین حال از اول آپریل، مسکو شروع به پذیرش پرداخت های گاز از کشورهای غیردوست به روبل کرد تا از تسویه حساب ها به دالر و یورو فارغ شود. ولادیمیر پوتین تاکید کرد که امتناع از فعالیت با واحد پول روسیه به عنوان عدم انجام تعهدات مندرج در قراردادها تلقی خواهد شد.
از سویی هم گازپروم در پایان آپریل تحویل سوخت به بلغارستان و لهستان را به دلیل عدم پرداخت متوقف کرد. از 21 می، صادرات به فنلاند نیز متوقف شده است.
با این حال بلومبرگ گزارش داد، کمیسیون اروپا توضیحاتی را در مورد سیستم جدید پرداخت گاز روسیه صادر کرد، اما هرگز به طور مستقیم نشان نداد که آیا افتتاح حساب روبلی با تحریم ها در تضاد است یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала