عبدالباقی حقانی: استادان به کشور برگردند/ استادان گیرمانده در افغانستان در اندیشه گریز از بی معاشی

© Education websiteعبدالباقی حقانی: استادان به کشور برگردند/ استادان گیرمانده در افغانستان در اندیشه گریز از بی معاشی
عبدالباقی حقانی: استادان به کشور برگردند/ استادان گیرمانده در افغانستان در اندیشه گریز از بی معاشی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان در حالی از استادانی که در بیرون از افغانستان هستند، خواست به کشور بیایند، که این گروه در گام نخست معاش استادان را 40 درصد کم و در برخی نشست ها برخی مقام های این گروه به شمول خود سرپرست تحصیلات عالی این گروه، به استادان توهین کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان با نشر خبرنامه ای نوشت: به منظور بهبود و ساده سازی پروسه های کاری، تفاهمنامه همکاری میان وزارت تحصیلات عالی، اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی و اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، امروز در مرکز رسانه های حکومت امضا شد.
عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
درخواست وزیرتحصیلات طالبان از دانشگاه‌های دولتی: استادان مفسد را معرفی کنید
این وزارت افزوده است، که هدف از امضا این تفاهم نامه ایجاد چارچوب همکاری و تشریک مساعی میان ادارات یاد شده جهت بازنگری، اصلاح و ساده سازی پروسه های کاری و ایجاد سهولت و شفافیت در اجراآت کاری ادارات متذکره می باشد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که در محفلیکه به این مناسبت دایر شد، مسئولان وزارتخانه های تحصیلات عالی، امور مهاجران وعودت کنندگان، کار و امور اجتماعی، ریاست اداره امور و اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی اشتراک نموده بودند.
این وزارت همچنان نوشته است، که الحاج مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات طالبان در جریان صحبت های شان در این محفل اظهارداشت که حل مشکل افغانستان برآمده از جنگ 43 ساله؛ با تحصیل و ایجاد سهولت های لازم در پروسه های کاری برای مردم می باشد که روی این موضوع در دین مقدس اسلام نیز تاکید صورت گرفته است.
وی اضافه کرده است، که وزارت تحصیلات عالی با توجه به این اصل، در قسمت جذب استادان راه کار ها و سهولت های لازم را ایجاد نموده است.
وی هم چنان در ادامه صحبت هایش از استادانی که بیرون از کشور می باشند خواست تا به کشور خویش برگشته در خدمت کشور و مردم شان قرار گیرند تا از این طریق کشور ما آباد و خودکفاء گردد.
او در حالی از استادن که در بیرون از کشور خواسته است که به افغانستان برگردند، که در نخستین گام این گروه بیش از 40 درصد معاش استادان را کم و در چند نشست مقام های این گروه به استادان دانشگاه ها به ویژه دانشگاه کابل توهین کردند.
این وزارت در ادامه خبرنامه اش نوشته است، که به همین ترتیب شماری از مسئولان ادارات دیگر نیز روی موضوع صحبت نموده، ساده سازی و ایجاد سهولت های لازم در امور کاری ادارات شان را یک نیاز مبرم جهت عرضه خدمات بهتر به مردم عنوان نمودند.
در پایان این خبرنامه آمده است، که در این محفل افزون بر این تفاهم نامه، تفاهم نامه همکاری میان اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی، ریاست عمومی اداره امور، وزارت های کار و امور اجتماعی و امور مهاجرین و عودت کنندگان نیز به امضا رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала