ایران: افغانستان هیچ محموله تیل ایران را برگشت نزده است

© Photo / R Nگذرگاه اسلام‌قلعه
گذرگاه اسلام‌قلعه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون از ورود هیچ محموله تیل ایران به افغانستان جلوگیری نشده و ممکن است این محموله برای کشور دیگری باشد که از مسیر ایران به افغانستان ترانزیت شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید حمید حسینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه کشور صادرکننده محموله ۵۰۰ هزار لیتری بنزین به افغانستان مشخص نیست، گفت: تاکنون از ورود هیچ محموله بنزین ایران به افغانستان جلوگیری نشده و ممکن است این محموله برای کشور دیگری باشد که از مسیر ایران به افغانستان ترانزیت شده است.
پیش از این، مسئولان اداره استاندارد نیمروز افغانستان اعلام کرده‌ بودند، که از وارد شدن ۵۰۰ هزار لیتر تیل بی‌کیفیت به کشور جلوگیری کردند.
تانک تیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
طالبان 500 هزار لیتر تیل ایرانی را مسترد کردند
این موضوع باعث شده تا برخی در فضای مجازی از ممانعت واردات تیل ایران به افغانستان صحبت کنند بدون آنکه بدانند این تیل برای ایران است و یا از مسیر خاک ایران ترانزیت شده است.
همچنین همین منتقدان، سناریوی خود را بر مبنای همان یک خط خبر افغانستان تکمیل کرده‌اند و تاکید دارند که دلیل جلوگیری از واردات تیل ایران به افغانستان، حضور تیل ارزان روسیه و دامپینگ این کشور در بازار افغانستان است.
در این زمینه رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآروده‌های نفتی ایران در گفت و گو با ایرنا بیان کرد، که تا کنون افغانستان هیچ کدام از محموله‌های ایران ایران را برگشت نزده است.
وی ادامه داد: اینکه این تیل برای کدام کشور است هنوز مشخص نیست و شاید تیل عراق باشد که از مسیر خاکی ایران به افغانستان ترانزیت شده است.
سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان، بخشی از افراد حاضر در مناسبات اقتصادی این کشور تغییر کرده‌اند، گفت: از همین رو در بعضی موارد ناهماهنگی‌هایی اتفاق افتاده است. به طور مثال در یک مورد در مرز ماهیرود، محموله‌ای که توسط یک تاجر افغانستانی خریده شده بود و دیگر متعلق به ایران نبود، متوقف شد و بعد از پرداخت جریمه، محموله به داخل خاک افغانستان رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала