کمبود این ویتامین باعث تخریب جبران ناپذیر مغز می گردد

© Fotolia / Adimasمغز مرد از مغز زن در اصل از هم چه تفاوت دارد
مغز مرد از مغز زن در اصل از هم چه تفاوت دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2022
عضو شوید
کاموران کای متخصص داخله: کمبود ویتامین B12 در بدن می تواند منجر به آسیب جدی و غیرقابل برگشت به سیستم عصبی و مغز شود.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این متخصص، این ویتامین از بافت عصبی محافظت و عملکرد مغز را حفظ می نماید و همزمان تولید گلبول های سرخ را تضمین می کند. بدن انسان قادر به تولید ویتامین B12 به تنهایی نیست، این ویتامین به مقدار زیادی در محصولات حیوانی یافت می شود.
قهوه چگونه با افسردگی مبارزه میکند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
بررسی امواج مغز انسان با کمک قهوه
ویتامین B12 همچنین برای عملکرد سیستم ایمنی بسیار مهم است. علاوه بر این، کایا می گوید که عملکرد صحیح سیستم عصبی، تولید، ترمیم و عمر طولانی تر سلول ها را تضمین می نماید، از کم خونی جلوگیری و حافظه را تقویت می کند.
وی ادامه داده گفت: "با کمبود این ویتامین در بدن، اختلال جذب، اختلال تغذیه، تغذیه ناکامل و همچنین پرابلم های دیگر ناشی از تغذیه به وجود می‌آید. بنابراین توصیه می‌شود همه از غذاهای حاوی B12 استفاده کنند. غنی‌ترین منابع این ویتامین شامل کله پاچه می باشد. همچنان جگر، طحال و گرده، ماهی، غلات غنی شده (برای گیاهخواران)، ماهی تن، شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ نیز برای مغز مفید است.
کمبود B12 می تواند تا زمانی که شدید شود بدون توجه باقی بماند. کمبود این ویتامین می تواند منجر به افسردگی، پارانویا و توهم، از دست دادن حافظه، چشایی و بویایی و بی اختیاری شود.
 تحقیقات نو: وقتیکه میمیریم، ما راجع به این میدانیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
تاثیر ویروس کرونا بر مغز انسان
علائم همچنین ممکن است به تدریج بروز کرده و با گذشت زمان بدتر شوند. این علائم شامل فراموشی، تپش قلب، ضعف، اختلالات خلقی، اختلال در توجه، مشکل در تمرکز، لرزه، ضعف، خستگی، بی‌حسی اندام‌ها (بازوها، دست‌ها و پاها)، ورم زبان، زخم های دهان (آفت ها)، خشکی پوست، ریزش مو، کاهش وزن. اگر کمبود ویتامین B12 درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات جدی عصبی و اختلالات خونی شود.
برای از بین بردن کمبود ویتامین B12، باید علل آن را واضع شود. مقدار مورد نیاز ویتامین باید توسط دکتر و بر اساس نتایج آزمایش خون تعیین شود. این مقدار را می توان به صورت خارجی با تزریق یا با نوشیدن تابلیت جبران کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала