پیشنهاد اقتصادی بایدن "مایه خنده" شد

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Джо Байден выступает с заявлением по ситуации вокруг Украины в Белом доме
Президент США Джо Байден выступает с заявлением по ситуации вокруг Украины в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2022
عضو شوید
جاکارتا پست ابتکار اقتصادی رئیس جمهور آمریکا برای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا را "مایه خنده" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، جاکارتا پست می نویسد، ابتکار اقتصادی در منطقه هند و اقیانوس آرام که توسط جو بایدن،رئیس جمهور ایالات متحده پیشنهاد شده است، ، به "مایه خنده" برای کشورهای جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است.
نویسندگان این مقاله در خصوص مشکلات در اجرای این ایده یادآور شده اند که به جای کمک واقعی، فقط "وعده های میان تهی" از رهبری ایالات متحده دریافت کردند. بایدن پیشنهاد کرد که از هر ده عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) هفت کشور از چین فاصله بگیرند و به فرمت جدید بپیوندند.
با این حال، نمایندگان این کشورها به جای بحث در مورد منافع اقتصادی، "به دستورالعمل هایی در مورد خطرات پنهان فساد و امتناع شرکت های بزرگ از انجام تعهدات مالیاتی خود گوش دادند."
کارشناسان تاکید کردند: "پیشنهادات او برای منطقه بسیار سمی است و این ابتکار به مایه خنده برای کشورهای جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است".
گفتنی است جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در سفر به جاپان، از ایجاد سازوکار اقتصادی جدید اقیانوس هند و آرام از سوی واشنگتن خبر داد.
بایدن با بیان اینکه "قوانین بازی را تغییر می‌دهیم"، افزود: امروز به منظور هدفی خاص در اینجا هستم. بخش اعظم اقتصاد جهان در قرن بیست و یکم در منطقه اقیانوس هند و آرام رقم خواهد خورد.
اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) شامل کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.
کشورهای مذکور حدود 40 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند.
گفتنی است ایده چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام از سوی مقامات آمریکایی با هدف پر کردن حفره به وجود آمده در راهبرد این کشور در منطقه هند و اقیانوس آرام پس از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از "توافق جامع و مترقی شراکت ترانس پاسیفیک" (CPTPP) در سال 2017 میلادی مطرح شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала