ترامپ: درگیری ها در اوکراین می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Дональд Трамп на церемонии инаугурации в Вашингтоне
Президент США Дональд Трамп на церемонии инаугурации в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
عضو شوید
به عقیده ترامپ، اوکراین اکنون در حال نابودی است و دلیل آن حماقتی است که ما می گوییم و انجام می دهیم.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا ابراز نگرانی کرد که درگیری در اوکراین به خاطر لفاظی های کنونی و اقدامات طرفین مختلف ممکن است به نابودی کامل این کشور، کشتار میلیون ها نفر و جنگ جهانی سوم ختم شود که به عقیده وی تمامی نیروها باید اکنون در جهت مذاکرات گام بردارند.
به عقیده ترامپ، اوکراین اکنون در حال نابودی است و دلیل آن حماقتی است که ما می گوییم و انجام می دهیم.
وی ضمن سخنرانی در ایالت وایومینگ گفت: "شما زندگی میلیون ها نفر را تمام می کنید. شما ممکن است حتی جنگ جهانی سوم را تمام کنید. البته شما می توانید به دلیل حماقت هایی که می گوییم و انجام می دهیم در جنگ جهانی سوم قرار بگیرید."
رئیس جمهور پیشین بیان داشت که اوکراین را تکه تکه می کنند و این تعداد کشته را در درگیری هیچ کدام از ما هیچ وقت ندیده ایم. ترامپ افزود: " این وحشتناک است و شما هیچ برنده و پیروزی ندارید... آنها باید پشت میز مذاکره بنشینند."
وی خاطر نشان کرد که جایگزین این خواهد بود که در نهایت هیچ چیزی در آنجا نخواهید داشت.
Премьер-министр Японии Синдзо Абэ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
جاپان: سیاست زلنسکی باعث آغاز عملیات ویژه در اوکراین شد
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروی با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و کشورهای غربی به این کشور کمک نظامی کرده و بسته های تحریمی متعددی را علیه روسیه وضع کرده اند. در ماه مه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده قانون کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه 40 میلیارد دلاری به اوکراین را امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала