آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت "زیرکن" روسیه + ویدئو

راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است
راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
کشتی جنگی "آدمیرال گورشکوف" روسیه پرتاب آزمایشی موشک "زیرکن" را با موفقیت در دریای بارنتز به پایان رساند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از پرتاب آزمایشی موشک "زیرکن" روسیه از کشتی جنگی "آدمیرال گورشکوف" در دریای بارنتز خبر داد.
در بیانیه‌ای وزارت دفاع روسیه دراین مورد آمده است: " امروز کشتی پروژه 22350 "آدمیرال گورشکوف" پرتاب آزمایشی موشک "زیرکون" را در دریای بارنتز انجام داد، یک موشک مافوق صوت به یک هدف دریایی در فاصله حدود 1000 کیلومتری اصابت کرد.

این وزارتخانه به خبرنگاران اعلام کرد: "امروز کشتی "آدمیرال گورشکوف" یک موشک کروز مافوق صوت زیرکن را به سمت هدفی دریایی در دریای سفید از دریای بارنتس شلیک کرد. شلیک موشک به عنوان بخشی از آزمایش انواع جدید سلاح ها انجام شد."
خاطرنشان شده است که "بر اساس داده های کنترل عینی، موشک کروز مافوق صوت زیرکن با موفقیت به هدف دریایی واقع در فاصله حدود 1000 کیلومتری برخورد کرد، حرکت موشک مافوق صوت مطابق با پارامترهای مشخص شده بود."
این موشک اخیراً چندین آزمایش را پشت سر گذاشته است و روسیه قصد دارد هم کشتی‌های جنگی و هم زیردریایی‌ها را به زیرکُن مجهز کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در فبروری سال 2019 ساخت این سلاح جدید را در یکی از سخنرانی‌های خود فاش کرد و گفت: زیرکُن می‌تواند اهدافی را در دریا و خشکی با برد 1000 کیلومتر هدف قرار بدهد
سرعت حرکت این موشک‌ها در لایه‌های بالای جو زمین به بیش از پنج برابر سرعت صوت - حدود 6200 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала