مقام آمریکایی: ما از هیچ مقاومتی مسلحانه علیه طالبان حمایت نمی‌کنیم

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
معاون وزارت خارجه ایالات متحده در جنوب آسیا و آسیای میانه می‌گوید که آمریکا از هیچ مقاومت مسلحانه در افغانستان حمایت نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد لو، معاون وزارت خارجه‌ی ایالات متحده در امور جنوب آسیا و آسیای میانه در سفرش به قیرغیزستان گفته است که آمریکا از صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.
او افزوده است: "ما هیچگاه از برخورد‌های مسلحانه که در برابر حکومت و طالبان قرار دارند، پشتیبانی نمی‌کنیم، فکر می‌کنم مردم افغانستان بیش از چهل سال خونریزی را تجربه کرده‌اند و اکنون این خونریزی باید پایان یابد."
این مقام آمریکایی همچنان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان از سوی طالبان را موفقیت خوانده وگفته که آنها از طالبان می خواهند تا به حق کار و آموزش زنان و دختران احترام بگذارند و هم‌چنان حکومت همه شمول تشکیل دهند.
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا اخیرادر اظهاراتی گفته بود که دولت فعلی از جبهه مقاومت در افغانستان در برابر طالبان حمایت کند.
گفتنی است تاکنون چندین جبهه علیه طالبان در شماری از ولایت‌ها اعلام موجودیت کرده‌اند. در این میان، جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود اخیرا در پنجشیر و بغلان حملاتی را علیه طالبان انجام داده و مدعی است که تلفات سنگین به این گروه وارد کرده است.
طالبان تحرکات نظامی علیه خود را دست‌کم می‌گیرند و در عین حال تأکید دارند که نباید کشورها از مخالفان مسلح این گروه حمایت کنند. پیشتر یک مقام اروپایی نیز گفته بود که اروپا از مخالفان مسلح حمایت نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала