طالبان در پنجشیر از ساکنان دو روستا تعهدنامه اجباری گرفتند

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
در ادامه درگیری‌های نیرو های مخالف با طالبان در ولایت پنجشیر؛ نیرو های این گروه از ساکنان دو روستا دراین ولایت تعهدنامه اجباری گرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان از ساکنان دو روستای ولسوالی دره این ولایت تعهدنامه برای مانع شدن حملات نیروهای جبهه مقاومت‌ ملی گرفته‌اند.
به گفته منابع، این تعهدنامه به‌طور جبری از باشنده‌گان روستاهای عبدالله و تندخو گرفته شده است.
در متن یک ضمانت‌خط نیز که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، نزدیک به 50 تن از باشنده‌گان این دو روستا تعهد کتبی سپرده‌اند که مانع حملات نیروهای جبهه مقاومت ملی در مناطق‌شان می‌شوند.
در متن این ضمانت‌خط ذکر شده است: "مایان نماینده‌ها و بزرگان قریه عبدالله‌خیل و تندخو تعهد می‌سپاریم در مورد امنیت قریه‌های‌مان بر این‌که بعد از این تاریخ هر فرد یا شخصی دست به اخلال و ناامنی بزند، خود ما جلو آن را گرفته و یا اگر نتوانستیم جلوگیری کنیم، شخص مذکور را به نیروهای امارت اسلامی معرفی کرده و منطقه خود را آرام می‌سازیم."
منابع‌ محلی اما می‌گویند که طالبان با استفاده از فشار نظامی از مردم ‌محل این تعهدنامه را گرفته‌اند. طالبان تا‌کنون به‌گونه رسمی در این مورد چیزی نگفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала