تایید پوتین از آمادگی طرف روسی برای از سرگیری گفت و گو با کیف در تماس تیلیفونی با ماکرون و شولتز

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи в резиденции президента Франции "Форт Брегансон"
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи в резиденции президента Франции Форт Брегансон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
رئیس جمهو روسیه در تماس با رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر آلمان از آمادگی گفتگوهای کرملین با کی‌یف خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تیلیفونی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز نخست وزیر آلمان آمادگی طرف روسی برای از سرگیری گفت و گو با کیف را تایید کرد.
در خبرنامه کرملین آمده است، که ولادیمیر پوتین به ماکرون و شولتز درباره ماهیت خطرناک ادامه پمپاژ جنگ افزارهای غربی به اوکراین و پیامدهای ناگواری و بی ثباتی هشدار داده است.
ولادیمیر پوتین جزئیات آخرین تحولات در زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه را به اطلاع همکاران خود رساند. وی در عین حال تاکید کرد ،که نیروهای مسلح روسیه به شدت به هنجارهای حقوق بشردوستانه بین المللی پایبند هستند.
رئیس دولت روسیه همچنین درباره چگونگی ایجاد کار سیستماتیک برای تضمین زندگی صلح آمیز در ماریوپل و دیگر شهرهای آزاد شده دونباس صحبت کرد.
ولادیمیر پوتین آمادگی طرف روسی برای از سرگیری گفتگوها را تایید کرد. وی همچنین موضوع خطر تداوم پمپاژ اوکراین با تسلیحات غربی را تشدید کرد و نسبت به خطرات ناشی از بی ثباتی بیشتر اوضاع و همچنین تشدید بحران انسانی هشدار داد.
همچنین در این گفتگو موضوع تامین امنیت غذایی جهانی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین با استدلال بر اساس داده‌های عینی دلایل واقعی مشکلات تامین مواد غذایی را که نتیجه سیاست‌های غلط مالی و اقتصادی کشورهای غربی و تحریم‌های ضدروسی آنهاست، برای همکارانش توضیح داد.
رئیس دولت روسیه تاکید کرد، که روسیه آماده است تا در جستجوی گزینه هایی برای صادرات بدون مانع غلات، از جمله صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه، مشارکت کند.
افزون بر این، وی تاکید کرد، که افزایش عرضه محصولات کشاورزی و کودهای کیمیایی روسیه به کاهش تنش در بازار جهانی مواد غذایی کمک خواهد کرد. با این حال، این امر مستلزم حذف محدودیت های تحریمی موجود است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала